„Klip do singla ma formę performensu - nie wiedziałyśmy, jakie działania wobec nas podejmą jego uczestnicy. Cała akcja ma na celu zaprezentowanie mechanizmu hejtu - jak działałby przeniesiony do realnej rzeczywistości. Tekst utworu powstał na podstawie hejterskich komentarzy, które miałyśmy okazję przeczytać na swój temat w sieci.
Wydanie singla wraz z klipem połączyłyśmy z akcją #zabardzo, w której osoby medialne wypowiadały się, co ich zdaniem jest w internetowej rzeczywistości „za bardzo”. Kampania miała na celu zwrócenie uwagi na skalę problemu, jakim jest hejt w internecie” - mówią Frele.
W akcji #zabardzo udział wzięli już m.in: Dominika Gwit, Mariusz Kałamaga czy Agnieszka Sienkiewicz.
Marcin Wyrostek singlem "Górniczy stan" w towarzystwie Urszuli Dudziak i Miuosha zapowiada wyjątkowy muzyczny projekt.
Frele, czyli Marta Skiba, Magdalena Janosz i Marcelina Bednarska zaistniały w Internecie głownie dzięki coverowi „Hello” z repertuaru Adele, do którego stworzyły własny tekst pt. „Achim”, który utrzymany jest w gwarze śląskiej. Piosenka szybko stała się przebojem i dziś ma ponad milion odsłon na kanale YT zespołu. Dziewczyny postanowiły pójść za ciosem i stworzyć kolejne interpretacje. Wystąpiły też na tegorocznym Off-Festivalu. Krótko po występie zgodziły się na chwilę rozmowy.
Trio Frele mogliśmy poznać dzięki zaskakującym przeróbkom znanych utworów, przerobionych na gwarę śląską. Takie utwory wypełniały „Na cydyjce” wydaną 2017. Nowa płyta pań nosi tytuł „HEHE” i przynosi zmianę wręcz rewolucyjną, ponieważ tym razem zaśpiewały piosenki autorskie. I to niekoniecznie po śląsku.
Zespół Frele, jeszcze jakiś czas temu kojarzony głównie z zabawnymi coverami znanych hitów w języku śląskim (np. śląskiej wersji utworu "Despacito", która ma prawie 5 000 000 odsłon na YouTube), 26 czerwca wydał album "HEHE".