Madox w zadziornej i uwodzicielskiej odsłonie, zabiera nas do piekła, w którym wybrzmiewa jego najnowszy singiel "Dance With The Devil" (DWTD).
3 tygodnie po koncercie u boku Godsmack w Gliwicach, jedna z gwiazd nu-metalu P.O.D. wystąpi na hedlinerskim koncercie w warszawskiej Progresji.
Ukazał się debiutancki solowy album Kim Deal znanej z The Breeders i Pixies.
Fenomenalne trio Tu-Ner w skład którego wchodzą Pat Mastelotto, gitarzyści Markus Reuter i Trey Gunn oraz perkusista Pat Mastelotto wystąpi 27 października w warszawskiej Stodole w ramach Jazz Jamboree oraz 28 października we wrocławskiej Synagodze pod Białym Bocianem.
Warszawskie trio Died In November zaprezentowało debiutanckie wydawnictwo "Czego Naprawdę Chcę".
Wczoraj w wieku 64 lat zmarł w Pradze legendarny gitarzysta grupy Killing Joke - Kevin "Geordie" Walker.
Amerykańska grupa zagra 11 czerwca 2024 w krakowskiej Tauron Arenie.
Trent Reznor i Atticus Ross zrealizowali dwa ciekawe projekty muzyczne.
Frontman Bauhaus, bez większych fanfar, powraca po okresie milczenia z nową płytą studyjną, która jest potwierdzeniem jego możliwości, ambicji, natchnienia i fascynacji.
Datûra łączy w swej twórczości brzmienia post-metalu, progresji i dark-folku. W czerwcu ukazał się debiutancki album tego zespołu, którego recenzję możecie przeczytać poniżej.
James Lavelle jest założycielem wytwórni Mo’Wax, która w latach 90. święciła triumfy na nie tylko na brytyjskiej scenie i przedstawiła szerszej publiczności twórczość DJ Krusha i DJ Shadowa, czy grupy Attica Blues. Po drodze stworzył też projekt UNKLE, w którym łączył ze sobą różne gatunki w bardziej piosenkowej formule. I właśnie z nim wystąpi 17 marca w warszawskiej Progresji i 18 marca w gdańskim Starym Maneżu. W poniższej rozmowie James szeroko opowiedział mi o koncepcie, jaki pierwotnie stał za UNKLE oraz za innym swoimi projektami.
Po siedmioletniej przerwie w ubiegłym roku ukazała się szósta płyta The Kills, zatytułowana „God Games”. Duet Jamie Hince i Alison Mosshart tworzył ją m.in. w trudnym okresie okołopandemicznym. Nie przynosi ona może radykalnych zmian w stylu grupy, aczkolwiek zawiera kilka nowych elementów. 8 maja grupa wystąpi natomiast na koncercie w warszawskim klubie „Stodoła”. Z tej okazji miałem okazję porozmawiać z Alison, która opowiedziała mi o wyjątkowości procesu twórczego The Kills, o tym, dlaczego nie pisze piosenek politycznych, a także o swoich fascynacjach muzycznych i książkowych.
Wrocławska grupa ATME pod koniec ubiegłego roku zadebiutowała pełnowymiarowym długograjem „State Of Necessity”. Ciężki, ale i klimatyczny album, kojarzący się z dokonaniami Tool, deklaruje poszukiwanie własnej formy muzycznej. O tym, jak przebiegało tworzenie płyty opowiedzieli mi wokalista i autor tekstów Łukasz Pawełoszek, gitarzysta Piotr Guliński i basista Adrian Nejman.
Katowicki Here On Earth coraz śmielej poczyna sobie na rodzimym podwórku rocka progresywnego. Grupa przymierza się właśnie do nagrania następcy debiutanckiego krążka „In Elipsis” i regularnie koncertuje, pojawiając się również na czołowych imprezach progrockowych w kraju. 10 lutego wystąpi w stołecznym klubie „Progresja” obok Amarok, Lion Shepherd, Gallileous i Coogans Bluff podczas kolejnej edycji „Warsaw Prog Days”. Dotychczasową działalność grupy podsumował dla nas basista Here On Earth, Przemek Nowakowski.
Po wielu latach przerwy Zbigniew Preisner powrócił do pisania kolęd. Właśnie ukazała się płyta „W poszukiwaniu dróg. Nowe i stare kolędy”, zawierająca zbiór starych oraz zupełnie nowych kolęd z muzyką artysty. O kulisach powstania tych nagrań i o nadchodzących planach artystycznych opowiedział mi w poniższej rozmowie.
Jeżeli ktokolwiek zastanawia się jeszcze dlaczego Colin Edwin nie bierze udziału w trasie koncertowej Porcupine Tree, odpowiedź jest prosta – zbyt dobrze realizuje się w innych swoich projektach. Jednym z nich jest O.R.k., założony razem z Patem Mastelotto oraz dwójką włoskich muzyków – gitarzystą Carmelo Pipitone z punkowego zespołu Marta Sui Tubi, oraz wokalistą Lorenzo Esposito Fornasari (zwanego LEF), który razem z Colinem współtworzy noisowo-post-rockowy Obake.
""C/C" to jeden z tych albumów, które brzmią coraz lepiej z każdym przesłuchaniem. Nie należy odrzucać go, jeśli pierwsze słuchowisko nam nie weszło, bo za szybko, bo stres, bo rozkojarzenie" - tak do wysłuchania nowej płyty Porcupine Tree" zachęca nasz recenzent Jakub Oślak. Cały tekst recenzji możecie znaleźć poniżej.
"Shapes" to debiutancki album grupy Origin Of Escape wydany w labelu Farna Records Macieja Mellera - gitarzysty grupy Riverside.
Puscifer czyli jeden z kilku projektów Maynarda Jamesa Keenana wydał czwartą, a pierwszą od 5 lat płytę studyjną.
Nowy album szwedzkiej gwiazdy post-metalu Cult of Luna to według naszego recenzenta jedna z najlepszych płyt w dorobku tego zespołu oraz dobry prognostyk przed koncertem, który odbędzie się 8 grudnia w warszawskiej Progresji.
"Janerka Na Basy I Głosy" to niezwykły hołd polskich artystów dla twórczości Lecha Janerki. Płytę ocenił dla nas Marcin Knapik.
Po 13 latach czekania dziś ukazała się nowa płyta grupy Tool. Według naszego recenzenta Jakuba Oślaka "to płyta roku, zanim jeszcze na dobre się ukazała".
Pierwsza od 9 lat płyta grupy Rammstein ukazała się w miniony piątek. Nasz recenzent Marcin Knapik sprawdził, czy warto było czekać tyle lat na nowe dzieło Berlińczyków.
13 lipca grupa Dream Theater wystąpi na warszawskim Prog In Park. W oczekiwaniu na to wydarzenie zapraszamy do lektury recenzji nowej płyty "Distance Over Time".