Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit nie przestaje zaskakiwać. Tym razem, w ramach cyklu imprez towarzyszących Festiwalowi, do Polski po raz pierwszy przyjedzie legendarna grupa Bauhaus.
Daniel Ash (gitara), David J. (gitara basowa), Kevin Haskins (perkusja) oraz Peter Murphy (wokal) – to czterej muzycy, którzy w 1978 r. założyli Bauhaus.
W tym właśnie oryginalnym składzie wystąpią w Klubie Progresja (Fort Wola 22, Warszawa).
Koncert odbędzie się we wtorek, 30 czerwca o godz. 19.00.
Brytyjczycy wydali tylko pięć albumów studyjnych i trzy koncertowe, jednak każdy z nich odcisnął piętno w historii muzyki rockowej. Zespoły takie jak: Interpol, Einstürzende Neubauten, Pearl Jam, Ministry, Guns’N’Roses, Korn, White Zombie bądź Nine Inch Nails przyznają się do fascynacji i inspiracji, jakie czerpią z dokonań Bauhaus.
Pierwszy singiel „Bela Lugosi’s Dead” (1979 r.) sprawił, że zespół wyróżnił się spośród ówczesnych debiutantów i jest do dziś postrzegany jako prekursor rocka gotyckiego.
Ten iście sztandarowy utwór Bauhaus miał niebagatelny wpływ na wielu innych muzyków przez co był wielokrotnie coverowany. Robili to między innymi: Until December (1986 r.), The Electric Hellfire Club (1996 r.), Opera IX (2000 r.), Sepultura (2001 r.), Nouvelle Vague (2006 r.), Chris Cornell (2007 r.), Nine Inch Nails (2009 r.), Trent Reznor with Peter Murphy (2013 r.), Massive Attack (2013 r.), David J. with Jill Tracy (2013 r), Chvrches (2014 r.), Dead Cross (2017 r.), The Damned (2019 r.).
Konflikty i nieporozumienia, jakie targały grupą sprawiły, że po wydaniu albumu „Burning From the Inside” (1983 r.), doszło do jej rozwiązania. Muzycy zajęli się karierami solowymi i niezwykle rzadko występowali wspólnie pod szyldem Bauhaus. W 2008 r. fani zostali zaskoczeni albumem „Go Away White”, który jednak nie był promowany żadnymi koncertami. Artyści poinformowali media, że pod wpływem incydentu (jego charakter nigdy nie został ujawniony) nastąpił definitywny koniec Bauhaus. W 2019 r. kwartet ogłosił kilka wspólnych koncertów w USA, Meksyku i Europie.
Dotychczas na Festiwal Soundedit w Łodzi udało się zaprosić muzyków Bauhaus. W 2012 r. wystąpił basista, David J., a w 2016 r. wokalista, Peter Murphy.
Warszawski występ pełnego i oryginalnego składu grupy będzie zatem wydarzeniem bez precedensu.
Bilety w cenie 179 zł można będzie kupić od poniedziałku 02 marca w sieci salonów: Empik, Media Markt, Saturn oraz na stronach: bilety24.pl, ticketmaster.pl, progresja.com oraz goout.pl.
Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit odbędzie się w Łodzi już po raz 17. W dniach 17-21 października odbędą się warsztaty, prelekcje, spotkania, wystawy i oczywiście wyśmienite koncerty. Pierwsze ogłoszone zespoły to: Fields of the Nephilim, The Chameleons oraz 1984.
Białostoccy post-punkowcy wydali debiutancki album "Frozen Nigtmares".
Klasycy synth-popu wystąpią w lutym przyszłego roku trzy razy w Polsce.
Duet OMD przygotował nowy czternasty już album studyjny "Bauhaus Staircase. Pierwszą zapowiedzią płyty jest kompozycja tytułowa.
Frontman Bauhaus, bez większych fanfar, powraca po okresie milczenia z nową płytą studyjną, która jest potwierdzeniem jego możliwości, ambicji, natchnienia i fascynacji.
Powroty w muzyce dzielą się na te wyczekiwane i podgrzewane, oraz te na które nikt nie liczył – gdyż nie były brane pod uwagę jako możliwe. Ta druga kategoria dotyczy przede wszystkim zespołów off-owych, które postrzega się przez pryzmat legend i zasług dla muzyki alternatywnej. Ale to właśnie ona dostarcza nam ostatnio niespodzianek; i tak obok The The swój powrót ogłosili The Wolfgang Press, wydając pierwszy od 30 lat premierowy materiał. Jest to wiadomość energetyzująca, oraz budząca pytanie – czego można oczekiwać po TWP po takiej przerwie?
"Let Go" to już 22 album w czterdziestoletnim dorobku dorobku formacji KMFDM.
Kari Sál na swojej drugiej płycie “Butterfly” muzycznie podąża między Bieszczadami, Islandią i Deltą Missisipi.
Kari Sál na swojej drugiej płycie “Butterfly” muzycznie podąża między Bieszczadami, Islandią i Deltą Missisipi.
Anna Wyszkoni na płycie „10” oddaje hołd Markowi Jackowskiemu, z którym współpracowała w ostatnich latach jego życia.
Siódmy album zespołu którego skład zespołu tworzą: Samuel T. Herring (wokal, teksty), William Cashion (bas, gitary), Gerrit Welmers (instrumenty klawiszowe, programowanie) i Michael Lowry (perkusja) - podąża za "As Long As You Are" z 2020 roku i zwiastuje nowy rozdział dla Future Islands, który mimo że powstało prawie dwie dekady temu, nadal stawiają sobie kolejne wyzwania.
Co nowego u Justina Sullivana i jego kompanów? Dalej robią swoje, czyli muzykę. Właśnie wydali nowy longplay Unbroken, który jest ich pierwszym wydawnictwem studyjnym od blisko 5 lat, czyli krążka "From Here".
Więcej tego samego, proszę! Uznanie dla debiutanckiego albumu The Smile, czyli wydanego dwa lata temu The Light to Attract Attention było na tyle szerokie, że „kieszonkowe Radiohead” nie kazało zbyt długo czekać na drugą rundę.
The Vaccines wracają ze swoim szóstym albumem studyjnym "Pick-Up Full Of Pink Carnations". Płyta promowana jest przez singiel "Heartbreak Kid" i będzie towarzyszyła jej obszerna trasa koncertowa po Wielkiej Brytanii i Europie w ramach której wystąpi także w Warszawie.
Po obiecującym debiucie imiennym z 2021 pod koniec 2023 ukazała się druga płyta warszawskiego tria Dziwna Wiosna. „Duchy.Disco” przede wszystkim poszerzają nieco artystyczne pole działania grupy.
"Sounds Of Dystopia" to drugi album w dorobku rzeszowskiego twórcy muzyki elektronicznej Wojciecha Stecko nagrywającego pod szyldem Mindheal.
Trio Died In November debiutuje właśnie ep-ką “Czego naprawdę chcę”, łączącą w sobie brzmienia elektroniczne i mocno zarysowanej sekcji rytmicznej.
"Berlin Paris Warsaw Love" to rzecz o dekadenckim, onirycznym wydźwięku, zgodnie z duchem czasu łącząc popową nostalgię z niepokojem i mrokiem podziemia" - tak o debiucie polskiego duetu Wrong! pisze nasz recenzent Jakub Oślak.
Vince Clarke znany jako współzałożyciel Depeche Mode i Yazoo, a także muzyczny lider duetu Erasure, wydał ambientową płytę "Songs Of Silence", która według naszego recenzenta jest jedną z muzycznych niespodzianek mijającego roku.
Grupa The Freuders na swojej trzeciej płycie „Blurgot” przerzuciła się na śpiewanie po polsku oraz… trochę się pogubiła muzycznie.
Wij na swoim drugim albumie „Przestwór” nie tylko zmienił jakość swojej muzyki, ale i podkręcił jej przebojowość.
Za sprawą swojej trzeciej płyty „EROTIK ERA” Mery Spolsky zaprasza nas na imprezę z podtekstami i nie tylko.
Co może wyniknąć ze spotkania trzech perkusistów, z których dwóch to wciąż żywe legendy angielskiej zimnej fali, a trzeci to producent muzycznie zdolny do wszystkiego?
Ponad dwadzieścia jeden lato przyszło czekać na płytę Petera Gabriela z premierowym materiałem.
Druga płyta „Tak Będzie Lepiej” gdańsko-warszawskiej formacji Zespół Sztylety, lokuje ją jeszcze głębiej w polskim gitarowym indie rocku.