Newsy muzyczne

Zmiana miejsca i terminu warszawskiego koncertu Bon Iver

Bon Iver nie wystąpi w listopadzie tego roku w warszawskim Torwarze, lecz 20 sierpnia przyszłego roku w wyremontowanym amfiteatrze w Parku Sowińskiego.

Wszystkie bilety zakupione na koncert Bon Iver na 05.11.2020 w hali COS Torwar zachowują ważność na koncert w Amfiteatrze w Parku Sowińskiego  20.08.2021.

Z uwagi na zmianę miejsca koncertu zmianie ulega układ widowni siedzącej. W Amfiteatrze w Parku Sowińskiego miejsca siedzące są nienumerowane. Osoby, które zakupiły bilet na miejsca numerowane w hali COS Torwar:

w cenie 203 zł:  będą miały zapewnioną możliwość wcześniejszego wejścia do Amfiteatru (tzw. Early Entrance od godz. 17:30, wejście dla pozostałych osób od godz. 18:00), co ułatwi wybór dowolnego, dostępnego miejsca siedzącego na widowni (z wyłączeniem dwóch ostatnich rzędów w bocznych sektorach).

w cenie 183 zł: będą miały zapewnione miejsca siedzące w dwóch ostatnich rzędach, w bocznych sektorach na widowni Amfiteatru (sektor lewy lub prawy).

Osobom posiadającym bilety na stojącą płytę na koncert w hali COS Torwar przysługuje wstęp na płytę stojącą w Amfiteatrze.

O dostępności miejsc decyduje kolejność wejścia do obiektu.

Od czasu debiutu „For Emma, Forever Ago” (2008) Bon Iver zbudował status jednego z najbardziej charakterystycznych artystów światowej alternatywy. Projekt pod przewodnictwem Justina Vernona ma na swoim koncie już dwie nagrody Grammy, a w tym roku nominowany jest w trzech kategoriach, w tym za najlepszy album - "I, I". Ostatnia płyta, tak jak niemal każde wydawnictwo zespołu, było jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń muzycznych roku. I tak jak pozostałe albumy - w pełni zasłużyła na fenomenalne recenzje.

Pierwsza płyta, nagrana w zimowej chacie na odludziu Wisconsin, była szczerą i bardzo surową produkcją, w której tworzenie zaangażowany był wyłącznie Vernon. Proste folkowe piosenki samotnego i doświadczonego chłopaka w pierwotnej formie zostały wytłoczone zaledwie w 500 egzemplarzach. Trafiły one jednak do właściwych odbiorców i wkrótce pierwsze recenzje pojawiały się na blogach, a niezależna wytwórnia Jagjaguwar na początku 2008 roku wydała album bez jakichkolwiek zmian. Bon Iver szybko został okrzyknięty rewelacją, stając się ulubieńcem sceny alternatywnej i dziennikarzy.

W rocznicę debiutu Bon Iver wydał „Blood Bank EP” z nagraniem „Woods”, którego sample zostały użyte przez Kanye Westa w utworze „Lost In The World”. Vernon pojawił się w dwóch nagraniach na znakomitym „My Beautiful Dark Twisted Fantasy” i wystąpił u boku Westa w czasie pamiętnego koncertu na festiwalu Coachella. Wydarzenie miało miejsce zaledwie dwa miesiące przed premierą
drugiego, imiennego albumu Bon Iver, który wyniósł projekt na zupełnie nowy poziom popularności.

Tym razem Justin Vernon pozostał producentem i głównym kompozytorem, jednak nie jedynym muzykiem. W studiu pojawił się m.in. rewelacyjny saksofonista Colin Stetson, a instrumenty jakich użyto w czasie sesji nagraniowych prawdopodobnie nawet nie zmieściłyby się w zimowej chatce, w której powstawał debiut. Pitchfork podsumował płytę słowami: „Muzyka jest jak rzeka, która rzeźbi dźwięki i emocje z ciszy, a każdy zakręt jest nieunikniony i nieprzewidywalny”. Niedoścignione 9.5 punktu przyznane „Bon Iver” sprawiło, że ten prestiżowy portal miał swój album roku już w czerwcu.

Na kolejny album fani musieli czekać aż 5 lat. Do tego czasu Bon Iver był już owiany aurą kultu i dawno przestał być projektem o charakterze folkowym. Nic dziwnego, że "22, A Million" (2016) przyniósł jeszcze więcej eksperymentów z elektroniką oraz hip-hopem, a od całości biła niepohamowana potrzeba muzycznego rozwoju, co zostało docenione przez fanów i krytyków. Płytę wychwalano w Rolling Stone, The Independent czy NME, a Pitchfork przyznał wydawnictwu ocenę 9/10.

Po kolejnej kilkuletniej przerwie, Bon Iver powrócił w 2019 roku ze świetnie przyjętym "I, I". Wydawnictwo zajęło pierwsze miejsce wśród najlepszych albumów folkowych i indie w USA oraz znalazło się na podium w zestawieniach najlepszych płyt rockowych i alternatywnych ubiegłego roku (Billboard).

 



Źródło: Alter Art

Pokrewne wątki:

Sorry Boys jadą na święta do domu

2021-12-01

Zespół Sorry Boys nagrał piosenkę o powrocie do domu na Święta, do której powstał klip zrealizowany na ulicach nocnej Warszawy.

Czytaj więcej...

Pierwsze szczegóły festiwalu World Wide Warsaw 2022

2021-12-01

Przyszłoroczna edycja World Wide Warsaw odbędzie się w dniach 31 marca - 2 kwietnia w kilkunastu lokalizacjach na terenie stolicy.

Czytaj więcej...

Mars nie dla White Lies

2021-12-01

White Lies udostępnili dziś „I Don't Want To Go To Mars”, najnowszy utwór z nadchodzącego, szóstego albumu „As I Try Not To Fall Apart”, który ukaże się nakładem [PIAS] 18 lutego 2022 r.

Czytaj więcej...

Kolejna leśna opowieść Sarsy

2021-11-30

„La La Las” to już trzeci rozdział leśnych opowieści Sarsy. Utwór zapowiada „Runostany”, czyli nowy album artystki. Płyta światło dzienne ujrzy już w przyszłym roku.

Czytaj więcej...

Mariusz Duda zamyka pandemiczną trylogię

2021-11-30

Lider grupy Riverside nie zwalnia tempa i już 10 grudnia opublikuje kolejną solową płytę - tym razem zatytułowaną "Interior Drawings'.

Czytaj więcej...

Agressiva69 deformuje

2021-11-30

W połowie grudnia ukaże się nowe wydawnictwo klasyków polskiego industrialu Agressiva 69. Będzie to zapowiedź nowej płyty

Czytaj więcej...

Anne-Marie ponownie w Warszawie

2021-11-29

Brytyjska wokalistka wystąpi 17 sierpnia na letniej scenie warszawskiej Progresji.

Czytaj więcej...

Impact Festival wróci do Krakowa

2021-11-29

Po 3 latach przerwy Impact Festival wróci 6 lipca 2022 do krakowskiej Tauron Areny. Wystąpią: Five Finger Death Punch, Black Label Society i Hollywood Undead.

Czytaj więcej...

Debiut nowego zespołu Andrzeja Stasiuka

2021-11-29

Ukazała się pierwsza płyta trio Opla Stasiuk Trzaska.

Czytaj więcej...

Edyta Bartosiewicz śpiewa Różewicza

2021-11-28

Jest już dostępny pierwszy singiel z płyty “i milczeć i śpiewać. Piosenki z wierszy Tadeusza Różewicza” To utwór w wykonaniu Edyty Bartosiewicz „Nie śmiem (tam, gdzie trzeba)".

Czytaj więcej...

Koniec treści

Brak więcej stron do załadowania