To pierwszy singiel zapowiadający album „OUTLANDERS”. Drugim z ośmiu singli będzie utwór „The Cruellest Goodbye”, w którym na gitarze zagrał Al Di Meola. Jego premiera zaplanowana jest na 28 stycznia 2022. Singiel ukaże się na limitowanym 7-calowym winylu, który można zamówić na stronie Tarji.
Pracując nad „OUTLANDERS” Tarja pragnęła stworzyć coś niezwykłego: album łączy chłodne elektroniczne bity z jej emocjonalnym, klasycznie wyszkolonym głosem i wyjątkowymi gitarami. Te trzy elementy są stałe i równoważne we wszystkich kompozycjach. Premiera piosenki „Closer to The Sky” rozpocznie serię publikacji 8 utworów, poprzedzających pełnowymiarowy album. Każda kompozycja przedstawia wyjątkowego gitarzystę. W nagraniu albumu udział wzięli Al Di Meola, Joe Satriani, Jennifer Batten, Steve Rothery, Mike Oldfield, Walter Giardino, Ron „Bumblefoot” Thal, Vernon Reid, Trevor Rabin i Marty Friedman.
Materiał został w dużej mierze nagrany i zmiksowany na karaibskiej wyspie Antigua w ciągu ostatnich 10 lat. Dźwięki „OUTLANDERS” są mistyczne i różnorodne. To przeciwieństwa, które się przyciągają, tworząc niepowtarzalny styl.
W „Closer to the Sky” na gitarze zagrał Trevor Rabin, znany jako gitarzysta YES, a także kompozytor muzyki do hollywoodzkich hitów filmowych.
Po niedawnym wyprzedaniu czterech największych klubów w Polsce Tarja Turunen powróci do naszego kraju pod koniec roku ze specjalnym, świątecznym repertuarem. Trasa The Spirit of Christmas zawita 21 grudnia do Miasta Ogrodów w Katowicach oraz dzień później do CKK Jordanki w Toruniu.
Ze względu na ogromne zainteresowanie wspólnymi koncertami Tarji Turunen i Marko Hietali, duet wystąpi podczas trasy po Polsce także 27 lutego w klubie B90 w Gdańsku.
Tarja Turunen i Marko Hietala na 3 wspólnych koncertach w Polsce! Znani ze swojej działalności w Nightwish artyści wystąpią 1 marca w warszawskiej Progresji, dzień później w krakowskim Kwadracie i następnie we wrocławskim A2.
Tarja Turunen i Marko Hietala - znani ze swojej działalności w fińskiej grupie Nightwish - wystąpili w wypełnionej do ostatniego miejsca warszawskiej Progresji. Był to jeden z czterech polskich zimowych koncertów tego projektu.