Dla ścisłości – nie jest tak, że zespół przestał pisać nośne kawałki. Takie „Impera” również zawiera. Najlepszym przykładem jest tu drugi w kolejności pudel-rockowy „Kaisarion”. Świetny rytm, zgrabne przejścia, udany riff i progowa melodyka w drugiej części, której nie powstydziłby się… Steven Wilson w Porcupine Tree. Nie gorzej wypada także „Spillways”, gdzie zespół (nie po raz pierwszy zresztą) pożenił Queen z Abbą z domieszką Bon Jovi. Gdyby riff był odrobinę bardziej podkręcony, wyszłaby piosenka The Darkness. Z kolei w przypadku znanego z singla „Call Me Little Sunshine” można mówić niemalże o podejściu do grania stadionowego – tym bardziej że nawiązanie do w refrenie do hymnu Liverpool FC zdaje się być nieprzypadkowe. Zaprzecza temu jedynie nieco zbyt wolny rytm, ale na żywo przecież można przyspieszyć. Sytuacja ewidentnie zaczyna siadać w również znanym z singla „Hunter’s Moon”, w którym nieudanie podnóżkowy, pseudo-fitnessowy rytm, zupełnie pozbawia szansy na zapamiętanie. „Watcher In The Sky” kontynuuje ten trend, choć ma odrobinę więcej ciężaru i mroku w riffie. Tu jednak cała nośność i melodyjność traci jakąkolwiek witalność. W tym momencie ostatnią rzeczą, której brakuje jest nadmierny patos, który podsuwa najpierw ponure filmowe interludium w postaci „Dominium”, a następnie kiczowate mafiowo-horrorowe „Twenties”. Z kolei balladowy „Darkness At The Heart Of My Love” jest numerem zupełnie zbędnym, psując i tak nadwątloną już konsystencję całości płyty. Natomiast poprockowy „Griftwood” mógłby idealnie odnaleźć się w latach 80., gdzieś między Poison, a wspomnianym wcześniej Bon Jovi, gdyby nie płaska produkcja. Album puentuje „Bite Of Passage” płynie przechodzące w jeszcze jedną balladę - „Respite On The Spitafields”.
Idealnym rozwiązaniem w przypadku materiału takiego jak „Impera” byłoby odrzucenie części kompozycji i wydanie pozostałych jako ep-ki. Uratowałoby to nie tylko reputację zespołu pod względem kompozytorskim, ale i ocaliło jego dorobek, który aż tak wątpliwego ‘dzieła’ jak to wcześniej nie zawierał.
Trzy dekady istnienia to dla wielu festiwali moment wspomnień. Dla Rock for People to okazja do jeszcze odważniejszego kroku naprzód. W 2025 roku czeski gigant muzyczny świętuje swoje 30-lecie – i robi to z rozmachem godnym legend.
Duńska gwiazda rocka zagra 13 października w warszawskim Torwarze. Towarzyszyć jej będzie między innymi najsłynniejsza brytyjska grupa grunge Bush.
Natalia Nykiel wydała singel "Brzask", który zapowiada jej nową czwartą już płytę studyjną, która będzie w całości w języku polskim.
„The Shadow Elite” to druga zapowiedź nowego, trzynastego studyjnego album Behemoth, który będzie miał swoją premierę 9 maja.
Joost Klein to 26-letni performer, pisarz i artysta. Jego energetyczny styl łączy elementy mainstreamowego popu z radosnym hardcorem i punkiem. Już 12 marca wystąpi w warszawskiej Stodole.
Po niedawnym wyprzedaniu czterech największych klubów w Polsce Tarja Turunen powróci do naszego kraju pod koniec roku ze specjalnym, świątecznym repertuarem. Trasa The Spirit of Christmas zawita 21 grudnia do Miasta Ogrodów w Katowicach oraz dzień później do CKK Jordanki w Toruniu.
Ghost potwierdzili datę premiery nowego albumu. Następca nagrodzonego Grammy krążka „IMPERA” otrzymał tytuł „Skeletá”. Wydawnictwo trafi na rynek 25 marca nakładem Loma Vista Recordings.
Szkocka gwiazda metal core'a Bleed From Within zagra 14 września w warszawskiej Progresji. Partnerami w zbrodni metalcore’owych gwiazd będą After the Burial i Great American Ghost.
Amerykańska grupa zaprezentuje się 4 października 2025 w łódzkiej Atlas Arenie.
„Nostalgia” to zapis niezwykłego koncertu hani rani w Studio Koncertowym Polskiego Radia. Premiera odbędzie się 27 września.
Amerykańska grupa Red Fang powróciła do Europy, a jedynym polskim przystankiem na jej trasie jest warszawski klub Proxima.
Duet Cults od ponad dekady konsekwentnie rozwija swój unikatowy i hipnotyzujący styl oparty na eksperymentalnym popie, z każdą płytą dodając do niego coraz więcej niuansów. Ich retro-futurystyczne brzmienia zostały docenione zarówno przez krytyków (The New York Times, Pitchfork, NME), jak i przez słuchaczy, którzy uczynili z ich piosenek potężne virale. Grupa wystąpi w Warszawie 15 listopada 2024 roku w klubie Niebo.
Hania Rani & Ensemble present: Ghosts w COS Torwar 23 marca 2025 roku. Polska artystka o międzynarodowej renomie wystąpi w Warszawie w ramach specjalnej europejskiej trasy. Będzie to jedyny koncert tego wyjątkowego projektu w naszym kraju w 2025 roku.
Irlandzcy mistrzowie post-rocka zagrają w sierpniu w Lublinie, Wrocławiu i Krakowie.
Grupa kierowana przez Maxa Cavalera zagra 1 sierpnia w warszawskiej Progresji.
Pochodząca z Florydy metalcore'owa grupa Underøath wystąpi 12 czerwca w warszawskiej Proximie.
Amerykańska grupa zagra 6 sierpnia w warszawskiej Proximie.
Kinga Głyk po czterech latach powraca z albumem "Real Life". Basistka i kompozytorka przedstawia nową płytę, która przekracza granice gatunków i jest wynikiem wspólnej kompozytorsko-producenckiej pracy Kingi i Michaela League - pięciokrotnego zdobywcy nagrody Grammy, współtwórcy sukcesów Snarky Puppy.
2 czerwca amerykański wokalista Benson Boone zaśpiewa w warszawskiej Stodole.
Kanadyjska artystka wystąpi ze swoją wyjątkową, eteryczną twórczością w warszawskim klubie Hybrydy 12 kwietnia.
Dagga i Embers Horizon łączy przyjaźń i współpraca trwająca ponad 10 lat. Od dwóch lat razem tworzą jako zespół producencko-kompozytorski, pracując również jako "ghost writers" i "ghost producers". Ta premiera to moment, w którym wychodzą z ukrycia i wznoszą się jak Feniks z popiołów.
Duran Duran zapowiedzieli swój szesnasty studyjny album: „Danse Macabre”, który ukaże się na... tegoroczne Halloween. Płyta pojawi się 27 października nakładem Tape Modern ze wsparciem BMG.
Legenda niemieckiego post-punka Pink Turns Blue wróci w lutym przyszłego roku na trzy koncerty w naszym kraju.
Szwedzka grupa nagrała pierwszą kompozycję od 2017 roku.
Hania Rani zapowiada swój nowy album "Ghosts", na którym na pierwszy plan wysuwają się jej teksty, muzyka i piękny wokal, a także goście specjalni: Patrick Watson, Ólafur Arnalds i Duncan Bellamy (Portico Quartet).