Przerwa wydawnicza to jedno, ale odejście od tytułowania płyt według kolejności numerycznej, to kolejna różnica w stosunku do poprzednich wydawnictw grupy. Tym razem zespół postanowił bowiem użyć anagramu swojej nazwy.
Album zaczyna się odrobinę sennym wprowadzeniem w postaci „FAST LAND” z lekko zaburzoną linią melodyczną. Zabieg to ponoć celowy, bowiem panowie Bronset, Ring i Szary– jak przyznają -podchodzą do muzyki nie tyle precyzyjnie, ile… naturalnie. Takich patentów jest na płycie więcej, co słychać to także w kolejnym „EASY PREY”. Naznaczony wokalem Ringa, który jest także autorem tekstu, zaskakująco się zmienia po dwóch zwrotkach i przez resztę utworu prowadzi go ‘osobna’ część instrumentalna. Z kolei „DRUM GLOW” brzmi trochę jak bieg w dżungli, głównie za sprawą pojedynczych efektów dźwiękowych w tle i łamanego, a jednocześnie nieco transowego bitu, który zaskakuje kilkoma barwami. „SOFT EDIT” to z kolei 84-sekundowa transmisja ze stacji kosmicznej, w której główną rolę pełni vocoder. To nieco zaskakujące interludium dla „UNDO REDO”, gdzie bodaj najbardziej naturalny wokal Ringa na całej płycie, obudowany pół-syntetycznym łamańcem, budzi skojarzenia z najbardziej eksperymentalnymi dokonaniami Radiohead. Kapitalnie prezentuje się natomiast „NEON RATS”. Ten żywy i pulsujący utwór stanowi świetny odnośnik do starej szkoły techno z lat 90. Na tym tle spokojny i dość atmosferyczny „MORE LOVE” prezentuje się niemal popowo. Podobnie jest zresztą z „NUMB BELL”, który - choć pozbawiony wokalu - ma wymiar bardzo dreampopowy. Udanym wyłomem jest tu „DOOM HYPE”, gdzie minimalnie zmodyfikowany wokal Ringa, stanowi ciekawe uzupełnienie dla pozornie zimnego bitu, obudowanego soundscap’owymi harmoniami. To kolejny utwór, przy którym trzeba zamknąć oczy i dać się ponieść opowieści muzycznej. Zamykające „COPY COPY” to z kolei dość smutna coda, łącząca jednocześnie wszystkie wątki na płycie, a tym samym – trafnie ją podsumowująca.
Mam wrażenie, że przy pomocy „MORE D4TA” Moderat chcieli nie tylko przypomnieć o swoim istnieniu, ale także pokazać, jak ważna jest dla nich twórczość pozbawiona kalkulacji, popisów i efekciarstwa. To płyta zespołu nie tylko dojrzałego, ale przede wszystkim świadomego swoich działań twórczych. Nic w tych niespełna 45 minutach nie odstaje od siebie, a z każdym kolejnym przesłuchaniem utwierdza w tym, że powrót zespołu okazuje się po prostu udany.
Muchy przygotowały nie lada niespodziankę – właśnie ukazało się wznowienie płyty „Terroromans” - po raz pierwszy na winylu oraz w podwójnym CD „Xerroromans”, wzbogaconym o demo „Galanteria”. Co więcej – do składu grupy powrócili jej pierwotni członkowie – Piotr Maciejewski i Szymon Waliszewski i w tym zestawieniu zespół przygotował zupełnie premierowe nagranie. O tym, co kryje się za tak zaskakującym powrotem opowiedział naszemu wysłannikowi Maciejowi Majewskiemu frontman Much – Michał Wiraszko.
"LP5" to tytuł nowej płyty Apparat czyli projektu Saschy Ringa znanego także z Moderat.
Jeżeli „III” rzeczywiście jest podsumowaniem dotychczasowych dokonań niemieckiego tria, to niestety jest ono dość zachowawcze i nudne.
Nowa trójmiejska grupa YANS, w skład której wchodzi m.in. dwóch muzyków post-rockowej grupy Underfate, wydała debiutancką płytę "Atlas".
Moderat publikują utwór "MORE LOVE”, trzeci singiel z nadchodzącego albumu 'MORE D4TA". Premiera krążka zaplanowana jest na 13 maja.
Berlińskie trio wystąpi 11 grudnia tego roku w warszawskim COS Torwar w ramach trasy promującej nowy album "MORE D4TA", który ukaże się 13 maja.
Po sukcesach na listach przebojów na całym świecie i wyprzedanym koncercie w Berlinie dla 17.000 osób w 2017 Moderat udali się na dłuższy urlop, jednak wreszcie wracają. Nowy album grupy nosi tytuł "MORE D4TA", zawiera dziesięć premierowych utworów i ukaże się 13 maja 2022 roku.
Vacos Malcolm są na scenie od ponad 10 lat, ale wspólnie debiutują projektem z pogranicza elektro, techno i syntezatorowego popu. Kolejna zapowiedź albumu duetu to utwór nagrany z Martą Gałuszewską (MVRT), zwyciężczynią 8. edycji popularnego programu „The Voice of Poland”.
Solomun łączy siły z młodym duetem ÄTNA na singlu „Tuk Tuk”. Brawurowa, taneczna piosenka i efektowny teledysk zapowiadają album "Nobody Is Not Loved".
Solomun na wiosnę 2021 zapowiada swój drugi album, zatytułowany "Nobody Is Not Loved” - wydawnictwo ukaże się 14 maja 2021.
Polskie melodie ludowe w rytmach techno, na dodatek zagrane przez 9-osobową orkiestrę dętą!? To „Prawdziwie Polskie Techno”. Premierze albumu Fanfara Awantura towarzyszy koncertowe video do utworu „Lewa Lewusieńka”.
Uwielbiany przez polską publiczność duet Gernota Bronserta i Sebastiana Szarego 8 maja 2021 zagra w warszawskim klubie Progresja.
Jedna z najważniejszych postaci współczesnej elektroniki powraca do Polski! Sascha Ring, na scenie przedstawiający się jako Apparat, po znakomitych występach we Wrocławiu i Katowicach znów zagra nad Wisłą. Jego koncert odbędzie się 16.05 w warszawskim Palladium. Będzie to pierwszy od 5 lat występ Apparat Live w stolicy.
Holenderski duet z Amsterdamu, którego twórczość jest porównywana do takich wykonawców jak: Nicolas Jaar, Moderat czy Kiasmos, zaprezentuje się 5 września w warszawskich Hybrydach.
Wczoraj miało premierę najnowsze wydawnictwo APPARAT "LP5". Płyta trafiła do sprzdaży nakładem wytwórni Mute.
Niemiecki twórca muzyki elektronicznej Christian Löffler, wraz z Janusem Rassmusennem z Kiasmos, przyjedzie do Polski na dwa koncerty.
APPARAT, aka Sascha Ring, ogłosił szczegóły nowego krążka. „LP5” ukaże się 22 marca nakładem Mute.