Ostatnie cztery lata były w Interpol bardzo burzliwe. Zespół zawiesił działalność, z grupą rozstał się basista Carlos Dengler, a wokalista Paul Banks wydał dwa albumy solowe. Gdy jeszcze przypomnimy sobie, że ostatni album Interpol z 2010 roku był po prostu słaby, to zapowiadana od wielu miesięcy nowa płyta jawiła się jako "być albo nie być" tego zespołu. Na szczęście nasze obawy okazały się niepotrzebne i oto możemy się cieszyć znakomitym wydawnictwem, które długimi momentami nawiązuje do wspaniałego, debiutanckiego krążka "Turn On The Bright Lights" sprzed 12 lat.
To cały czas ten sam melancholijno-mroczny Interpol, do którego nas przyzwyczaił przez te wszystkie lata. Nadal słychać w ich muzyce nawiązania do twórczości takich artystów z lat 80. jak Joy Division czy Echo & The Bunnymen. Ale z JAKĄ energią i pasją te piosenki zostały zagrane! Zespół świetnie łączy post-punkową surowość i mrok ze świetnymi, zapadającymi w pamięci melodiami."Ancient Ways", "Anywhere", "All The Rage Back Home", "Tidal Wave" i "Breaker 1" to rockowe "petardy", które rzucają słuchacza na podłogę. Na przeciwnym biegunie mamy piękne, smutno-nostalgiczne utwory w stylu "My Blue Supreme", "My Desire" czy zamykająca album ballada "Twice As Hard" (murowany kandydat do miana Najpiękniejszej Piosenki Interpol). A wszystko to wymieszane i połączone w sposób idealny.
Od tej płyty nie można się oderwać. Kilka tych utworów zostaje w głowie słuchacza na długo. Sam złapałem się na tym, że od kilku dni nucę sobie pod nosem "My Blue Supreme" na zmianę z "My Desire".
"El Pintor" pomoże Interpol odzyskać zaufanie fanów nadszarpnięte po ostatniej płycie i kilkuletniej przerwie. Mam nadzieję, że to początek nowej ery w historii tego zespołu. Jest to jednocześnie świadectwo niezwykłej dojrzałości zespołu świadomego swej klasy, umiejętności, który wie co i jak chce osiągnąć.
Producentka, kompozytorka, autorka tekstów Austra (Katie Austra Stelmanis) ukazała kolejny wymiar swojego talentu, komponując oryginalną ścieżkę dźwiękową do kanadyjskiego filmu dokumentalnego i serialu dokumentalnego "SWAN SONG".
Belgowie 12 października zagrają w krakowskim Klub Zaścianek, dzień później w warszawskim BARdzo bardzo oraz 20 października w poznańskim Klub pod Minogą.
Grupa kierowana przez Billy'ego Corgana wystąpi 2 lipca w gliwickiej PreZero Arenie. Jako gość specjalny zaprezentuje się formacja Interpol.
Legenda ambientu wystąpi 25 października w warszawskim Niebie.
Jedna z najbardziej wyjątkowych grup sceny darkwave i post-punk, She Wants Revenge zawita do Polski na dwa niezapomniane koncerty we Wrocławiu i Warszawie.
Billy Corgan z kolegami zaprezentowali klip do kompozycji "Empires".
Nowojorska grupa wystąpi w czerwcu w Krakowie i Warszawie.
"Audio Vertigo" to triumf Elbow, którym udało się ‘powrócić’ do łask po kilku słabszych latach, tworząc doskonały, wciągający album.
The Vaccines wracają ze swoim szóstym albumem studyjnym "Pick-Up Full Of Pink Carnations". Płyta promowana jest przez singiel "Heartbreak Kid" i będzie towarzyszyła jej obszerna trasa koncertowa po Wielkiej Brytanii i Europie w ramach której wystąpi także w Warszawie.
Nowozelandzka wokalistka, instrumentalistka i producentka Princess Chelsea wydała wczoraj nową płytę studyjną „Everything Is Going To Be Alright”. Album był promowany dwoma koncertami w Warszawie i Gdańsku, które odbyły się na początku października. Z tej okazji Princess podzieliła się z nami swoimi wspomnienami i planami na przyszłość.
Rozmowa z Samem Fogarino, perkusistą Interpol nie należała do najprostszych pod kątem technicznym. Dwa razy zerwało nam połączenie, pojawiły się opóźnienia... Mimo to bębniarz okazał się sympatycznym rozmówcą, który nie tylko opowiedział o procesie powstawania “Marauder”, czyli najnowszej płyty zespołu, ale także na temat dość zaskakujących inspiracji muzycznych, jakimi legitymują się muzycy Interpol.
W październiku, po raz pierwszy od poprzedniej wizyty w 1991 roku, przyjedzie do Polski brytyjska grupa The Opposition. Zespół wystąpi na łódzkim Soundedit Festival i będzie promował pierwszą od 7 lat płytę studyjną zatytułowaną "Somewhere in Between". Z tej okazji wywiadu udzielił nam wokalista i gitarzysta zespołu Mark Long.
Łódzka grupa Ted Nemeth intensywnie promuje swój drugi album „Ctrl C”. Stawiając na bardziej piosenkową formę, muzycy wzbogacili nieco swoje brzmienie dodatkowym instrumentarium. O braku czasu, zasięgu i innych wybranych elementach zawartości „żółtej” płyty opowiedział mi gitarzysta, wokalista i autor tekstów grupy, Patryk Pietrzak.
Dziś ukazał się nowy album brytyjskiej grupy White Lies o którym w naszej recenzji Jakub Oślak napisał m.in.: "To już nie sound brytyjskich festiwali pod gołym niebem i w deszczu piwa; to klub skąpany w odcieniach szarości, gdzie zespół przekazuje swoją muzykę w sposób bezpośredni, rzemieślniczy, zaadresowany do nas, a nie w kosmos. Do tego lekkość wykonania i wciąż wypchana kieszeń z pomysłami".
Czwórka przyjaciół założyła zespół Inhaler jeszcze w szkole. Elijah Hewson, Robert Keating, Ryan McMahon i Josh Jenkinson złapali wspólny język dzięki muzycznym zainteresowaniom – The Stone Roses, Joy Division, The Strokes, The Cure, Interpol czy Depeche Mode. Przyszedł czas na debiutancki album.
Muzz to projekt Paula Banksa z Interpol, Matta Barricka (The Walkmen i Fleet Foxes) oraz Josha Kaufmana The National/The War on Drugs. Ta trójka wydała właśnie debiutancki album zatytułowany "Muzz", który zrecenzował dla nas Jakub Oślak.
Ukazał się drugi album hip-hopowego duetu PRO8L3M zatytułowany "Widmo". Płytę przesłuchał dla nas Marcin Knapik.
Jedna z najbardziej oczekiwanych rockowych płyt tego roku czyli długogrający debiut formacji Greta Van Fleet jest już w sklepach.
Po czteroletniej przerwie ukazał się nowy album grupy Interpol. Płytę przesłuchał i opisał dla nas Jakub Oślak.
Brytyjska post-punkowa grupa The Opposition nagrała pierwszy album po śmierci jej współzałożyciela i basisty Marcusa Bella.
"(...) indie-rock w ich wykonaniu nie tylko porywa i fascynuje tu i teraz, ale także dobrze wróży temu gatunkowi na przyszłość" - tak o nowej płycie Editors "Violence" napisał nasz recenzent Jakub Oślak. Premiera już w najbliższy piątek.
„Scream Above the Sounds” brzmi tak świeżo i interesująco, jak nigdy wcześniej; a przynajmniej od czasu przełomowego dla zespołu albumu “Performance and Cocktails” - tak zachęca nasz recenzent Jakub Oślak do zapoznania się z nową płytą formacji Sterophonics.
„Weather Diaries” to arcydzieło na miarę ich najważniejszych dokonań z przeszłości, takich jak „Smile” czy „Nowhere” - ocenił nowy album Ride nasz recenzent Jakub Oślak.
"Czasami trudniej jest trzymać się zasad i schematów, niż je łamać lub przekraczać. Szczególnie w sztuce wydaje się, że doskonalenie przetartych szlaków jest znacznie większym wyzwaniem, niż wyznaczanie nowych" - tak recenzję nowej płyty White Lies rozpoczyna nasz recenzent Jakub Oślak.
Jakub Oślak zrecenzował nowy album grupy The Boxer Rebellion zatytułowany "Ocean by Ocean".