„The Day Is My Enemy” zapowiadało aż 5 utworów. Najlepiej z nich wypada numer tytułowy, który zresztą otwiera krążek. Świetna partia bębnów podbita dodatkowo elektronicznym bitem naprawdę robi wrażenie. Później niestety jest już bardzo nierówno. „Nasty” też już znaliśmy wcześniej. Nawiązuje on pośrednio do tego, co dzieje się na „Invaders...”, a nieco mniej (choć słyszalnie) do debiutu grupy, czyli płyty „Experience” z 1992 roku. „Rebel Radio” swoim breakbeatowym brzmieniem „pogrubia” nieco charakter, ale w momentami nieco zamula i męczy. Niespełna trzyminutowa „Ibiza” nagrana z gościnnym udziałem postpunkowców ze Sleaford Mods dodaje trochę brudu, ale też nie powala. Numer będący krytyką „wątpliwej kultury didżejskiej” panującej na Ibizie nie do końca się broni. Zaskakuje natomiast „Destroy”. Z króciutką melodyjką rodem z gier Nintendo przechodzi w klimat, doskonale pasujący do „Experience”. Tak jakby Liam Howlett odnalazł jakiś stary numer sprzed dwóch dekad i go zremiksował. „Wild Frontier” brzmi z kolei jak kiepska kopia „Omena”. Z całej reszty wybijają się jeszcze nieco połamany rytmicznie „Roadblox”, wolniejszy „Invisible Sun” i tłukący potylicę „Wall Of Death”.
The Prodigy wciąż nie potrafią udźwignąć legendy, którą stworzyli swoimi trzema albumami jeszcze w latach 90. ubiegłej dekady. Cały czas próbują się zbliżyć do tego poziomu. Na „The Day Is My Enemy” przesadzili także z ilością utworów. Kilka jest co najmniej zbytecznych. Pozostają koncerty zespołu, które nadal są spektakularnymi i obłąkanymi widowiskami z masą świateł i niesamowitej, energetycznej muzyki.
Eklektyczni i niezwykle energiczni Dub Pistols powrócą do naszego kraju 7 listopada, kiedy to wystąpią w warszawskiej Hydrozagadce.
Punk-rockowy emocean drive zaprezentował nowy singel "All Your Tears". Jest to podróż różowym Cadillakiem przez zepsuty świat. Animowane trio wyrusza w trasę, by pokazać swojej ukochanej, że wcale nie trzeba być jego częścią.
Brytyjska grupa zagra 2 listopada w warszawskiej Progresji.
Brytyjska grupa zaprezentuje się 6 grudnia w hali 3a na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Tegoroczna edycja warszawskiego festiwalu Vieux Crane prezentującego frankofońską muzykę post-punk odbędzie się 31 marca i 1 kwietnia w klubie Hydrozagadka.
Annie Clark nagrywająca pod szyldem St. Vincent na swoim siódmym albumie „All Born Screaming”, który recenzowaliśmy na naszej stronie, poszerzyła spectrum swojej muzyki, tworząc jednocześnie najbardziej kompletne dzieło w swoim dotychczasowym dorobku. W poniższej rozmowie opowiedziała mi m.in. jak powstawała płyta, podsumowała swoje umiejętności perkusyjne i wstępnie zapowiedziała przyjazd do Polski.
Grupa Editors nie tylko poszerzyła skład, ale i zmieniła swój styl muzyczny. Udział Blanck Massa skierował poczynania grupy w stronę muzyki elektronicznej i tanecznej. Nowy album zatytułowany „EBM”, otwiera przed zespołem możliwości, o których chyba wcześniej nie myśleli zbyt poważnie. Perkusista Editors, Ed Lay jest pełen nadziei, a przede wszystkim zaskakującego entuzjazmu w związku z nową płytą. O swoich odczuciach względem „EBM” opowiedział nam w poniższej rozmowie.
8 marca do polskich sklepów trafi nowy album islandzkiej formacji Bloodgroup zatytułowany "Tracing Echoes". Z tej okazji krótkiego wywiadu udzielił nam Raggi Jonson.
„G.O.T.H.” to płynne rozwinięcie formuły, jaką łódzkie Clicks wypracowało 5 lat wcześniej na debiutanckim „Glitch Machine”
22 listopada ukaże się ostatni album Patti Yang zatytułowany "War On Love". Nasz recenzent Jakub Oślak gorąco poleca to wydawnictwo.
Wrocławski duet producencki w postaci Igora Boxxa (połowy duetu Skalpel) i Magiery (WhiteHouse) poszerzył skład o Maćka Kurowickiego, znanego z grupy Hurt. Propozycja tria niesie ze sobą kilka zaskoczeń, ale i trochę rozczarowań.
Agnieszka Chylińska z zaskoczenia wydała swój kolejny solowy krążek. „Forever Child” przynosi rozwinięcie formuły znanej z „Modern Rocking” sprzed 7 lat.
Znana holenderska grupa De Staat zaprezentuje się 31 października w warszawskich Hybrydach.
Ukazała się reedycja drugiego albumu Wieloryba - rodzimych klasyków nurtu EBM/industrial.
W połowie grudnia ukaże się nowe wydawnictwo klasyków polskiego industrialu Agressiva 69. Będzie to zapowiedź nowej płyty
Przyszłoroczny Rock na Bagnie odbędzie się 2 i 3 lipca w Goniądzu. Poznaliśmy dwie pierwsze gwiazdy, które wystąpią podczas imprezy.
„Go Bananas” to nowy singiel od rosyjskiej grupy Little Big, autorów viralowego hitu „Skibidi”, na punkcie którego oszalał cały świat.
Singiel U Gonna Love It zapowiada czwarty album PLASTIC – formacji, która od lat konsekwentnie tworzy swój własny muzyczny przekaz. To zespół i duet producencki, który tworzą Agnieszka Burcan i Paweł Radziszewski. Płyta ukaże się za kilka miesięcy.
49-letni wokalista grupy The Prodigy popełnił samobójstwo w swoim domu w Great Dunmow w hrabstwie Essex.
Po rocznej przerwie do Polski wraca największa rave’owa bomba na świecie, czyli rosyjskie Little Big.
7 września do sprzedaży trafi nowe wydawnictwo formacji Power of Trinity zatytułowane "Ultramagnetic".
Amerykańska grupa The Glitch Mob zawita 23 listopada do warszawskiej Drukarni.
"Need Some1" to tytuł pierwszego singla zapowiadającego nowy album The Prodigy "No Tourists".