Nowa płyta, ale także nowa, międzynarodowa wytwórnia, która daje artystce możliwość działania nie tylko na terenie Polski. Wzmacnia je także fakt, że piosenki zostały zaśpiewane w języku angielskim. Natomiast nad całością nagrań, które miały miejsce w Los Angeles, czuwał Noah Georgeson, znany ze współpracy z Devendrą Banhart, czy Bertem Janshem. Efekt zaskakuje przede wszystkim atmosferą i nastrojem. Już w otwierający album „Mirror Mirror” wprowadza odrealniony, oniryczny i dość nawiedzony nastrój, który panuje właściwie przez cały czas jego trwania. A że jest to jedno z najlepszych wprowadzeń na płycie polskiego artysty, wydanej w tym roku, to inna sprawa. Znany z pierwszego singla „Horses” podbudowuje ową atmosferę bogatszą aranżacją, opiewającą przede wszystkim w akordeon, gitarę i perkusję. Drugi singiel „Santa Muerte” nieco odstaje od całości, wprowadzając odrobinę kuglarskiego klimatu. Aczkolwiek tak zgrabnie, a jednocześnie nieoczywiście zaaranżowanego „hitu” na próżno szukać na listach przebojów. Z kolei „Can’t Wait For War” charakteryzują przede wszystkim partie instrumentów dętych, zaaranżowane przez samą Brodkę, które z jednej strony przywołują nastrój marszowy, a z drugiej – dzięki rytmicznym bębnom, łamią morową aurę tego utworu. Natomiast „Holy Holes” to rozbudowany i ponownie nieco „nawiedzony” song, będący bodaj największym mini-monumentem na „Clashes”. „Haiti” zaskakuje zaś kolejnym, tym razem nieco plemiennym, choć jednocześnie wciąż onirycznym klimatem. Na tym etapie kulminacją jest jednak „Funeral”, który zgodnie z tytułem i dzięki brzmieniu organów, jawi się jako muzyka rodem z horroru. Tę chłodną, turpistyczną atmosferę łamią kolejno dość skoczny „Up In The Hill” oraz punkowy „My Name Is Youth”, ucinający się nagle po niespełna dwóch minutach. Zaś smutna, atmosferyczna miniatura „Kyrie” z jednej strony łagodzi, a z drugiej podtrzymuje ten nieco „wyalienowany” nastrój albumu. Na nowo rozbudowuje go delikatny, piękny, acz tragiczny w wymowie „Hamlet”. Płytę wieńczy natomiast nieco złamany „Dreamstreamextreme”. Nieczysta melodia wywołuje jeszcze więcej niepokoju, zostawiając słuchacza w swoistej konsternacji.
Monice Brodce udała się trudna sztuka redefinicji siebie jako artystki, autorki i wokalistki. Teraz przed nią i jej zespołem równie trudne zadanie przełożenia tego specyficznego materiału na scenę. Płytę zaś polecam słuchać najlepiej wieczorem w nieco przyciemnionym pomieszczeniu i z lampką białego wina w ręce. Niekoniecznie musicie po jej przesłuchaniu spokojnie zasnąć.
21 czerwca odbędzie się premiera wyjątkowego albumu „Mietall and Children Of The Future” – muzycznego projektu, który zrodził się z inicjatywy Mietalla Walusia, laureata nagrody Fryderyk, lidera zespołu Negatyw i współtwórcy Lenny Valentino.
Dziś premiera utworu “Moja droga” w wykonaniu Brodki, Hadesa oraz 2K88. To pierwsza muzyczna zapowiedź albumu “WAWA”, uświetniającego 80. rocznicę Powstania Warszawskiego, który ukaże się 26 lipca.
Dziś premiera singla „Błyszczę” – muzycznej zapowiedzi wyjątkowego projektu Babie Lato, będącego częścią festiwalu Santander Letnie Brzmienia. Brodka, Margaret i Rosalie. prezentują utwór o kuszeniu, uwodzeniu i sile kobiecej energii. Przekaz dopełnia równie hipnotyzujący klip w reżyserii Brodki.
"Płonę, Płonę" to nowa propozycja warszawskiej Dziwnej Wiosny.
Monika Brodka odpowiadając na zaproszenie Muzeum Powstania Warszawskiego, dołączyła do szeregu artystów, którzy co roku wydają płyty, wspominające w jakiś sposób warszawski zryw. Ale płyta „WAWA” wyrasta jednak ponad martyrologię.
Monika Brodka wydała piąty album studyjny, na którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy...grunge’u.
Sosnowiecka grupa Animators wydała trzeci album studyjny, a zarazem pierwszy z tekstami w języku polskim. Płytę ocenił dla nas Marcin Knapik.
Utwór "Syrop" powstał z okazji 11. rocznicy wydania albumu WMQ „WOJTEK w CZECHOSŁOWACJI” i dedykowany jest Maceo Wyro z kolektywu Niewinni Czarodzieje.
Po bardzo ciepło przyjętym albumie "The Orchid" z 2020 roku jeden z najbardziej cenionych polskich perkusistów – Maciej Gołyźniak – powrócił z nowym wydawnictwem, które ukazało się w miniony piątek się pod szyldem Maciej Gołyźniak Trio.
Rok po premierze debiutanckiej, nominowanej do Fryderyka i płyty Dziwna Wiosna wraca z „Ogniem” – pierwszym singlem zapowiadającym planowany na jesień drugi album najbardziej kosmicznego warszawskiego trio.
Jutro o 19:40 w Canal + Premium odbędzie się premiera koncertu MTV Unplugged Natalii Kukulskiej. Premiera albumu odbędzie się 22 kwietnia.
jesienią zagra najnowszy album „BRUT” w pięciu miastach: Krakowie, Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.
Po premierze singla „Wrong Party” w ramach londyńskiego projektu Speedy Wunderground i fenomenalnie przyjętego klipu i singla „Game Change”, do sieci trafił właśnie wciągający teledysk do utworu „Hey Man”.
Właśnie ruszyła przedsprzedaż płyty „BRUT” Brodki, poznaliśmy także datę jej premiery, tracklistę i okładkę.
Do sieci trafił właśnie teledysk do pierwszego singla zatytułowanego „Game Change” z nadchodzącego autorskiego albumu Brodki.
Brodka powraca z nowym singlem „Wrong Party” w międzynarodowym towarzystwie.
Monika Brodka jest współreżyserem nowego klipu Krzysztofa Zalewskiego.
wokalista, producent, kompozytor i autor tekstów kryjący się pod pseudonimem Baasch podpisał kontrakt z [PIAS] Recordings Poland and Eastern Europe. Trzeci krążek artysty trafi na półki sklepowe jeszcze w tym roku.
"Sleepwalker" zapowiada drugi album duetu Coals, który ukaże się w pierwszej połowie przyszłego roku nakładem wytwórni [PIAS] Poland and Eastern Europe.
Agnes B. (ex-Agyness B) zaprezentowała nowy singel zatytułowany "Swobodnie", który zapowiada jej nową płytę studyjną.
Album „Lato z Radiem Festiwal 2019” to muzyczna esencja trasy koncertowej organizowanej przez Polskie Radio. Na płycie znalazły się utwory artystów biorących udział w festiwalu.
Po zawieszeniu działalności grupy T.Love, Muniek Staszczyk powraca w nowej solowej odsłonie. „Pola” to tytuł pierwszego singla zapowiadającego nowy album, którego premiera jest zaplanowana na październik 2019 roku.