Do „Can’t Touch Us Now” idealnie wprowadza otwierający całość utwór tytułowy. Słodko-gorzki, na wskroś brytyjski, z prowadzącą partią fortepianu, instrumentami dętymi oraz wciąż charakterystycznym wokalem Grahama "Suggsa" McPhersona, daje jednocześnie pojęcie o tym, jakim zespołem Madness jest dzisiaj. Natomiast nostalgiczny „Good Times” z powtarzanymi słowami refrenu Where did all the good times gone nadaje się na wspominkowy wieczór w gronie znajomych. Rytmiczna opowieść „Mr Apples” podkręca zabawę. Zaś utrzymany w klimacie reggae „I Believe” z jednej strony dodaje trochę ciepła, a z drugiej za sprawą rockowej gitary, dostarcza nieco smutniejszego klimatu. Wodewilowo-kowbojsko prezentuje się z kolei „Grandslam” ze charakterystycznymi strzałami z rewolweru w tle. Takiego numeru nie powstydziłoby się nasze Vavamuffin. Interesująco wypada też kolejna miejska opowieść „Blackbird”, która buduje napięcie z sprawą basu, by chwilę później uderzyć w refrenach partiami dętymi. Nieco ponuro, choć pięknie prezentuje się także „You Are My Everything” - głównie za sprawą partii smyczkowych w tle. Z kolei dość zabawna wyliczanka „Another Version Of Me” przywodzi na myśl dawne dokonania zespołu. Śmiesznie wypada jajcarskie „Mambo Jambo” – w sam raz nie biesiadną zabawę. Nastrój poważnieje wraz z kolejną słodko-gorzką kompozycją „Herbert”. Ta jednak wypada jeszcze lepiej, niż poprzednicy, głównie za sprawą atmosfery wyjętą jakby sprzed… dwóch wieków. „Don’t Leave The Past Behind You” z partią fortepianu bliźniaczo podobną do tej zsamplowanej przez Fatboy Slima w „Praise You”, przynosi wreszcie trochę więcej radości. Zaś swoistym wyłomem jest tu syntetyczno-soulowy „Catch You Crying”. Na tym etapie płyty ewidentnie brakowało typowej ballady. Taką jest ciepły, łagodny „Pam The Hawk” z przyjemną partią saksofonu pod koniec. Na tym tle nieco mętnie wypada „Given The Opportunity”. „Soul Denying” natomiast to jeszcze jeden przykład słodko-gorzkiej pieśni, gdzie smutny tekst śpiewany jest na tle dość pogodnego podkładu muzycznego. Płytę wieńczy kuglarski „Whistle In The Dark”.
Madness z nikim się dziś nie ścigają. Znają swoją wartość, umiejętności, a przede wszystkim zdają sobie sprawę z momentu, w jakim się znajdują. Wiedzą też skąd czerpać, by nie zepsuć tego, co najważniejsze. „Can’t Touch Us Now” to płyta zarówno dla tych, którzy poznali zespół np. za sprawą „Our House”, jak i dla publiczności, której brakuje dziś solidnych brytyjskich produkcji.
Sosnowiecka gwiazda rodzimego ska-rocka wydała nowy singel "Amore".
W wieku 71 lat zmarł współzałożyciel i długoletni basista grupy Ultravox Chris Cross.
Zimowo-wiosenna trasa koncertowa "PunkoSka Rockets Tour" z udziałem Skankan i De Łindows obejmie 12 koncertów w Polsce i będzie to okazja do świętowania 30-lecia zespołu Skankan oraz 20-lecia De Łindows.
Gdańska rockowo-metalowa grupa Arshenic istnieje od 12 lat. W tym czasie wydała jedną płytę długogrającą, ep-kę, a kilka innych nagrań funkcjonuje na zasadzie ‘wolnych elektronów’. Na jesień grupa planuje wydanie nowej płyty. O kulisach dotychczasowej działalności grupy opowiedzieli mi wokalistka Oliwia „Ofilia” Bartuś-Staszak i perkusista Bartosz Staszak.
Youth Novels to młody duet z Wągrowca, który stawia coraz śmielsze kroki na polskiej scenie. Ich mroczna, a jednocześnie oniryczna muzyka stawia ich coraz wyżej głównego nurtu muzyki indiepopowej w Polsce. Mają już na swoim koncie koncerty przed Sister Wood, czy Oh Wonder i właśnie ukazała się ich druga ep-ka „Chaos I Create”. O bieżących, przeszłych i przyszłych działaniach opowiedzieli mi Ania Anu Babrakowska, odpowiadająca w zespole za główne partie wokalne i klawiszowe oraz gitarzysta Emil Nowak.
Piętnasta płyta Kultu zatytułowana „Wstyd” nie przynosi jakiejś wielkiej rewolucji stylistycznej. Jest po prostu rozwinięciem poprzednich dwóch krążków zespołu. Tym niemniej o zawartości swojego najnowszego dzieła zajmująco opowiedzieli nam jedni z twórców tego materiału - Kazik Staszewski i saksofonista Tomasz Glazik.
Od - jak się okazuje - tymczasowego zakończenia działalności duetu Skinny Patrini, Michał „Skinny” Skórka nie próżnował, współpracując na różnych polach m.in. z Justyną Steczkowską. W międzyczasie komponował też materiał na debiutancki solowy album „The Skin I’m In”. Płyta oficjalnie ukazała się 17 czerwca, a chwilę wcześniej spotkał się z Michałem nasz wysłannik Maciej Majewski, któremu Skinny opowiedział o kulisach powstawania płyty.
W świecie Hedone w ostatnim czasie sporo się dzieje: nowy album, zbiór niepublikowanych nagrań, koncerty; chciałoby się dodać, wizyty w zakładach pracy. To niewątpliwie dobra chwila także na reedycję; chociażby taką, jak reanimacja debiutanckiego albumu "Werk", dzieła sprzed blisko 30 lat. W komplecie z podstawową, remasterowaną wersją zawarty został także mini-album "ReWerk", który jak można się domyślać (albo pamiętać), zawiera remiksy numerów z "Werk".
Grupa Vader w znakomitej formie na nowym albumie "Solitude In Madness".
Z okazji 30 rocznicy premiery ukazała się reedycja jednego z najważniejszych albumów nurtu shoegaze - "The Comforts Of Madness" brytyjskiej grupy Pale Saints.
Sosnowiecka grupa Animators wydała trzeci album studyjny, a zarazem pierwszy z tekstami w języku polskim. Płytę ocenił dla nas Marcin Knapik.
Debiutancki album sosnowieckiej grupy Animators można bez wstydu postawić na półce obok najlepszych płyt klasyków gitarowej alternatywy.
Wczoraj ukazał się nowy klip łódzkiej grupy Hedone do singla "To Madness 2022" będącego nową wersją utworu z 1994 roku. Kompozycja promuje wydaną wczoraj reedycję debiutanckiego albumu Hedone "Werk".
24 czerwca ukaże się dwupłytowa reedycja albumu "Werk" łódzkiej grupy Hedone wydanego pierwotnie w 1994 roku.
Po tym, jak fantastyczne single „Beautiful Madness” i „Throwback” podbiły międzynarodowe listy przebojów, oto na rynku ukazał się piąty studyjny album Michaela Patricka Kelly’ego B•O•A•T•S („Based On A True Story”). Artysta znany z grupy Kelly Family będzie promował ten album na dwóch koncertach w naszym kraju, które odbędą się: 2 września w krakowskim Studiu i 3 września w warszawskiej Stodole.
Legenda brytyjskiego prog-rocka wystąpi w maju 2023 roku na trzech koncertach w Polsce.
17 lutego we Wrocławiu rozpocznie się lutowa trasa grupy Vader po naszym kraju. Z tej okazji zespół przygotował szereg niespodzianek dla fanów.
W ubiegłym roku legendarny Vader opublikował swój piętnasty studyjny album, zatytułowany „Solitude In Madness”. Na rok 2020 przypadło także 25-cio lecie wydania jednej z najlepszych płyt sceny death metalowej, "De Profundis”, która od bardzo długiego czasu była właściwie niedostępna w formie fizycznej.
Kanadyjska grupa Palaye Royale wystąpi 20 marca 2022 roku w warszawskiej Progresji.
Amerykańska wokalistka i gitarzystka Liz Phair nagrała pierwszą od 11 lat płytę studyjną z autorskim materiałem.
Sosnowiecka grupa Skankan wróciła po blisko dekadzie ciszy z dwoma singlami i pracuje nad nowymi kompozycjami.
Grupa Na Tak pokazuje na nowym singlu, że czarne owce nie muszą być negatywne.
Grupa Na Tak zaprezentowała klip do utworu "Sprawdź czy żyję"
Najsłynniejszy na świecie zespół a capella przyjedzie do Polski w maju 2021 roku. Wydarzenie odbędzie się w warszawskiej hali Torwar.