„Anhedonia – brak lub utrata zdolności odczuwania przyjemności (zarówno zmysłowej, cielesnej jak i emocjonalnej, intelektualnej czy duchowej) i radości.” Tyle definicja. Z tekstów na nowej płycie Illusion nie bije optymizm. Ale ciężko mi wyobrazić, by stan anhedonii towarzyszył fanom kapeli po przesłuchaniu tego krążka.
Krótko, mocno, mrocznie, ciężko. W zasadzie całą recenzję tej płyty można śmiało zawrzeć w tych czterech słowach. Momentów luzu jest bardzo mało (np. spokojny początek „Od zawsze donikąd”). Na poprzedniej płycie „Opowieści” można było znaleźć utwory trwające nawet ponad 10 minut. Na „Anhedonii” Illusion zaprasza nas na szybką, mocną, dziesięcioutworową przejażdżkę. Nieco ponad pół godziny i prostota brzmienia. Mocnego, mrocznego brzmienia.
Do bardzo dobrej warstwy muzycznej dochodzą teksty i to jak one brzmią w głosie Tomasza „Lipy” Lipnickiego. Słychać emocje. Groźny śpiew pełen pasji, wściekłości i szczerości. Odnotować jeszcze trzeba, że w utworze „Śladem krwi” gościnnie występuje Robert „Litza” Friedrich i jest to świetne połączenie.
To druga płyta zespołu po jego reaktywacji. Ale nie można powiedzieć, że mamy tu do czynienia z odcinaniem kuponów. Illusion stworzył bardzo dobry i równy materiał, w którym słychać pasję, zaangażowanie i moc. Młodzi mają się od kogo uczyć grania dobrego rocka.
Po ogromnym sukcesie albumu z 2024 roku oraz rosnącej popularności na scenie elektronicznej i popowej, Kat ogłasza długo wyczekiwaną trasę koncertową, w ramach której zaprezentuje swoje eteryczne, hipnotyzujące brzmienie fanom w całej Europie i Wielkiej Brytanii. Już 12 czerwca, na scenie warszawskiej Stodoły, uznana artystka wykona utwory ze swojego najnowszego albumu "My Side of the Mountain". Nie zabraknie największych hitów, takich jak „Illusion”, „Por Ti”, „Dead” i „Truth In Reverse”.
Aleksander Dębicz na albumie "Magnolia" po raz pierwszy łączy trzy role - pianisty, kompozytora oraz producenta. Sam skomponował, nagrał i zmiksował utwory.
Organizatorzy Rock na Bagnie ogłosili pełną listę wykonawców dużej sceny XIV edycji festiwalu, który odbędzie się jak zwykle w malowniczych okolicach Biebrzańskiego Parku Narodowego w Goniądzu na Podlasiu, nad rzeką Biebrzą, w dniach 5 -6.07. 2024 r.
Po świetnym przyjęciu debiutanckiej płyty Hypnosaur “Doomsday” zespół przypomina o sobie nowym singlem. Utwór 'Inwazja z Plutona' zapowiada wydanie EPki pt. „Undead Invaders Born to Die in a Maze” - premiera już w 2024 roku.
12 maja ukaże nowy album Subterfuge, jednej z najbardziej oryginalnych formacji na polskiej metalowej scenie.
Na niewiele ponad piętnastominutowej ep-ce „Undead Invaders Born To Die In A Maze” zespół Hypnosaur kontynuuje jurassic punkową przygodę.
Zreformowana grupa Flapjack powróciła nie tylko do koncertowej aktywności, ale i nagrała nową płytę zatytułowaną „Sugar Free”.
Grupa Illusion zawitała do warszawskiej Progresji w ramach trasy z okazji 30-lecia wydania albumu "Illusion 2".
„The Ultra-Florescence” to pierwsze oficjalne demo Corrpution, które pierwotnie ukazało się w 1992 roku nakładem Carnage Records wyłącznie na kasecie. Po ponad 30 latach doczekaliśmy się jego wznowienia w formie CD.
Łódzka grupa Hedone kierowana przez Macieja Werka wydała we współpracy z GAD Records retrospektywną płytę "Rare 92-20". Jest to pierwsze wydawnictwo Hedone od 15 lat i jednocześnie zapowiedź nowej płyty studyjnej nad którą trwają prace. Z tej okazji Jakub Oślak przeprowadził dla nas wywiad z Maciejem Werkiem, który dotyczył nie tylko Hedone, ale także pandemii koronawirusa, festiwalu Soundedit oraz spełniania muzycznych marzeń.
Grupa DROP. wreszcie wydała pełnoprawny debiut długogrający zatytułowany „#Generacja Fejm”. Zwycięzcy konkusów JP Artists Festiwal oraz Warsaw Drum Festival przygotowali materiał osadzony w klimatach muzyki rockowej rodem z lat 90. O zawartości debiutanckiej płyty opowiedzieli naszemu wysłannikowi Maciejowi Majewskiemu gitarzysta i główny autor materiału Rafał Ulicki oraz drugi „wiosłowy” grupy Adam Zielewski.
W kwietniu ukazała się debiutancka płyta warszawskiej grupy Gorgonzolla, lubującej się w różnorodnych brzmieniach rockowych rodem z lat 90. Krążek zatytułowany „Eksploatowani” przynosi mieszankę rapcore’u, rocka, czy nawet gitarowej alternatywy. O kulisach powstawania albumu opowiedzieli nam: wokalista Dominik Pajewski, gitarzysta Bogumił Panuciak i basista Michał Koter.
Lider grupy Myly Ludzie, Daniel Stachniuk to człowiek bardzo konkretny, ale i obdarzony poczuciem humoru. Zespół wydał właśnie nową płytę „18 R’N’R”, a ja miałem okazję z nim na ten temat porozmawiać.
Duet Soft Cell wydał pierwszą od 20 lat płytę studyjną "Happiness Not Included", o którym nasz recenzent Jakub Oślak napisał: "(...) najbardziej ludzki album, jaki Soft Cell mają w dorobku. Tu nie ma teatru, dyskoteki i iluzji wielkości; tu słychać gorzki żal, prosto z mostu i z serca, bez masek, makijażu i jupiterów".
Czternasty album najjaśniejszej gwiazdy alternatywnego rocka z Walii można z łatwością określić: znowu oni?! Tak, Manic Street Preachers przynoszą nam nowiutką, świeżą płytę; jak zwykle, w swoim neurotycznym, zaniepokojonym stylu, z nowoczesnością produkcyjną i melodyjną chwytliwością.
"Imperial" to już piąty album zdobywającej coraz większe uznanie prog-metalowej grupy Soen ze Szwecji.
Lipali i Illusion. Lipali powstał po rozpadzie grupy Illusion. Obecnie działają oba te zespoły. Płyta „Mosty, rzeki, ludzie” wygląda na jeszcze wyraźniejszy krok w kierunku wytyczania granic muzyki granej przez obie formacje.
Blisko półtora roku po śmierci Dolores O'Riordan ukazał się ostatni pożegnalny album grupy The Cranberries zatytułowany "In The End".
Debiutancki album warszawskiego prog-rockowego zespołu Pinn Dropp został wysłuchany i oceniony przez naszego recenzenta Marcina Knapika.
Za 2 miesiące na dwa koncerty do Polski przyjedzie grupa Black Label Society. Zespół będzie promował album "Grimmest Hits", którego recenzję możecie przeczytać poniżej.
Na taką biografię Guns N’Roses czekało wielu fanów. Reaktywacja grupy w niemalże oryginalnym składzie niejako zdaje się wymusiła tę publikację.
Megadeth po kolejnych przemeblowaniach w składzie wraca z najlepszym krążkiem od czasów „Endgame”.
The WAEVE czyli duet Grahama Coxona i Rose Elinor Dougall, ogłosił datę premiery debiutanckiego albumu. Krążek zatytułowany po prostu "The WAEVE" ukaże się 3 lutego 2023 r. nakładem Transgressive Records.