Pomorską grupę tworzą dziś gitarzysta Mateusz Śmierzchalski, perkusista Konrad Ciesielski oraz odpowiedzialny sample i elementy elektroniczne Bartosz Hervy. Uszczuplenie składu o połowę, to zmiana nie tylko konstelacyjna, ale i przesunięcie muzycznych akcentów. Jak w tej sytuacji się odnaleźć? W tej konfiguracji panowie zamknęli się w kaszubskiej chacie i stworzyli w ciągu kilku dni zupełnie nowy materiał, tytułując go „Niewiosna”. O ile bez dodatkowej gitary, czy basu jeszcze sobie jakoś można poradzić, o tyle bez wokalu – tak ważnego w dwudziestoletniej historii zespołu – już nie za bardzo. Do procesu twórczego zaproszony został Nihil, czyli Michał Kuźniak – frontman śląskiej Furii. To człowiek, który odznacza się nie tylko charakterystyczną barwą głosu, ale i własnym sznytem literackim. Słychać to już w otwierającym płytę utworze tytułowym, w którym ambonowy głos Nihila sytuuję czas akcji (Rok dziewiętnasty, wiek dwudziesty pierwszy), by dalej przenieść się w rozważania na poziomie około religijnym (Jezus Chrystus - jego ciało/Symbol jego ciała – opłatek/Ludzie nie przestali/Tylko on teraz leży na patenie pokruszony/Biały/I teraz różnica jest taka/Że on jest nosem wciągany), a w drugiej zwrotce również egzystencjalnym.
Muzycznie słychać natomiast efekt roszad wśród instrumentalistów. Na pierwszy plan wysunęły się bowiem efekty i soundscape’y Hervy’ego, a gitary i bębny pozostają nieco dalej. To, co się jednak nie zmieniło, to swoista mantryczność i ciężar kompozycji. Kolejny utwór „Niepowodzenie” wkręca mimowolnie w trans, zaś tekst Nihila równie mocno wbija się w pamięć, co w przypadku poprzednika. Trudno też nie ulec jego zachęcie do gry słów(Niepowodzenie za niepowodzeniem/Ale posłuchaj co się stanie/Jeśli to niepowodzenie będzie powtarzane/Niepowodzenie).Prawdziwym kolosem jest natomiast kawałek „Potwór się rodzi”, który skradając się, przechodzi przez blindeadową kotarę gitar do plemiennych bębnów Ciesielskiego i różnych noise’owych wykrętów Hervy’ego, by zakończyć się mglistą, apokaliptyczną zawiesiną. Na tym tle nieco zaskakująco prezentuje się „Ani lekkomyślnie, ani bezboleśnie”, która miesza noise z brzmieniami, przypominającym dokonania Roba Zombiego. Siedem i pół minuty takiego industrialnego soundtracku z pędzącego pociągu, to swoista próba dla słuchacza. Po niej już tylko zamykająca i podsumowująca całość grobowa „Wiosna”.
„Niewiosna” to próba udana, choć ryzykowna. Nie wszyscy pewnie przyjmą Blindead w takiej postaci. Pierwszy krok jednak został zrobiony. Teraz pozostają koncerty, które w nowej formule mogą okazać się jeszcze ciekawszym doświadczeniem.
„Affliction XXIX II MXMVI” jest trzecim wydawnictwem studyjnym zespołu Blindead. Pierwotnie materiał ukazał się 26 listopada 2010 roku i przez lata zyskał status „kultowego”, tym bardziej, że od pewnego czasu był on bardzo trudno dostępny w ciągłej sprzedaży. Ukazała się reedycja tej wyczekiwanej pozycji.
Dwa wyczekiwane powroty, cztery miasta, szesnaście rytuałów. Już w styczniu Blindead 23 i Obscure Sphinx ruszają w Polskę, w towarzystwie Wija i Kryształu.
Blindead 23 zaprezentowali nowy utwór z nadchodzącego wydawnictwa „Vanishing”. Utwór nazywa się „Let Them Speak”.
Po blisko 8 latach ciszy powróciła do czynnej działalności grupa Obscure Sphinx.
Blindead 23 to nowa odsłona grupy Blindead, powracającej po kilku latach nieaktywności. Album „Vanishing” jest jej pierwszym wydawnictwem.
Grupa So Slow pomimo różnych zawirowań personalnych, czy wydawniczych, wciąż poszukuje i tworzy. Najnowsza propozycja zespołu, to płyta „3T”, zwracająca się w stronę transu. O zmianach jakie zaszły w zespole i najnowszym dziele grupy opowiedział mi jej perkusista, Arek Lerch.
Ewelina Lisowska udzieliła nam wywiadu w związku z premierą jej najnowszego albumu "Ponad Wszystko".
Lion Shepherd – zespół grający muzykę wzbogacającą rock i metal o akustyczne brzmienia etniczne. Świeżo po wydaniu płyty i na moment przed początkiem międzynarodowej trasy koncertowej opowiedzieli nam o tym, co jest dla nich najważniejsze.
Nasz wywiad z Patrykiem Zwolińskim - wokalistą formacji Blindead.
Blindead prą naprzód. Po grudzie, pod wiatr, niezłomnie i wytrwale. Nie ma wątpliwości, że są jednym z najciekawszych zespołów w naszym rodzimym nowym rocku.
Klip „Posion” promuje nową płytę post-punkowego undertheskin zatytułowaną „N E G A T I V E”.
„Homo Virtualis” to drugi klip promujący nową płytę poznańskiej grupy Abstrakt „Post Sapiens 101”.
Czołowy polski zespół post-punkowy undertheskin prezentuje nowy album "N E G A T I V E".
26 kwietnia ukaże się drugi album w dyskografii poznańskiej grupy Abstrakt zatytułowany "Post Sapiens 101".
Już w najbliższy weekend Blindead wystąpi na dwóch wyjątkowych, jubileuszowych koncertach. Grupa będzie świętować 10-lecie albumu “Autoscopia / Murder In Phazes”, który ukazał się 18 sierpnia 2008 roku.
Blindead wystąpi 2 listopada w warszawskim klubie Progresja oraz dzień później 3 listopada w gdańskim B90.