494 MB, waveform audio. Takie napisy na okładce płyty. Bardzo cyfrowo i komputerowo jak na album, który wyszedł też w formie fizycznej. A jest nim drugi krążek wrocławskiego zespołu Kroki. Debiutancki – „Stairs” ukazał się w 2016 roku. Wtedy utworów było siedem, teraz jest dwanaście. Tamta płyta miała 27 minut, ta ma 46. Tamta ma dość prostą okładkę, ta bardziej bogatą.
„Controlled Chaos” ma jednak podobieństwa do poprzedniczki. Po pierwsze – tak jak na „Stairs” jest kompozycja, w której nazwie jest czterocyfrowa liczba. Tam – „4292”, a na nowym krążku „0484”. Po drugie – muzycznie też obracamy się w podobnych rejonach jak na debiucie. R&B, soul, elektronika i eksperymenty z nią związane.
I wracamy do nowości – płytę zaczyna pierwszy w karierze zespołu utwór w języku polskim. Nazywa się „Balon”. Jest najbardziej piosenkowym utworem na albumie. Chwytliwość połączona z R&B, alternatywą i odrobiną popu. Budzi skojarzenia z Happysadem (takie mi się włączyło skojarzenie po początku utworu) czy Bitaminą. W dalszej części albumu nie ma aż tak prostej muzyki. Jest więcej eksperymentowania. Apogeum osiąga ono na końcu albumu: „0484” z dźwiękami ptaków i rozstrojonego fortepianu oraz „Heart on the Plate” z urywającymi się, przytłumionymi wokalami, też z dźwiękami natury. Sam utwór też się urywa i co za tym idzie, urywa się cała płyta.
A po drodze trio w składzie: producent Szatt, wokalista Jakub Goleniowski i basista Paweł Stachowiak eksploruje klimaty R&B, soulu, eksperymentalnej elektroniki. Brzmi to nowocześnie, a też jednocześnie nie do końca oczywiście („Fading All Out”). Klimaty chilloutowe („Unlike Many Others”), spokojne („Space Jam”), dyskotekowo-klubowe („Simple Whisper”). Pozwalają też sobie na ciekawe połączenia – w „Missing” refreny przypominają utwory „chłopców z gitarą” (gitara i głos), a w refrenach do gry wchodzi elektronika. Nowoczesnymi bitami, ładnym czuciem i zapętlonymi sekwencjami może pochwalić się utwór „Gospels for the Tired”.
Podsumowując, ładnie żrą te wszystkie połączenia. Przy tym wszystkim kompozycje wydają się wyszukane. Można przeczytać, że głównym atutem tego materiału jest niedoskonałość, bo i płyta mówi o nieidealnych ludziach. Ale zbierając ten materiał w garść, dostajemy jakość i coś dobrego.
13 czerwca ukaże się nowa płyta warszawskich punk'n'rollowców zatytułowana „Love, Lies and Hard Times”.
“Milho Verde” (pol.”zielona kukurydza”) to współczesna interpretacja tradycyjnej portugalskiej pieśni ludowej. Utwór zapowiada album inspirowany twórczością legendarnego pieśniarza i symbolu ruchu demokratycznego w Portugalii, którego dziedzictwo pozostaje w Polsce mało znane.
Mateusz Franczak powrócił z nowym albumem “Iskry”. Jest to poetycka opowieść o ulotnych emocjach i relacjach międzyludzkich.
Amerykański muzyk i poeta Contour wystąpi 27 lutego w warszawskim Jassmine. Artysta promować będzie swój najnowszy, wydany nakładem Mexican Summer, album “Take Off from Mercy”.
Miles Kane - brytyjski muzyk, który zasłynął solowymi przebojami “Come Closer”, “Don’t Forget Who You Are” oraz współtworząc z Alexem Turnerem z Arctic Monkeys grupę The Last Shadow Puppets na 3 koncertach w Polsce.
Dwupłytowy album z materiałem zarejestrowanym podczas trasy 360º Endless Party, którą zespół celebrował zakończenie swojej kariery i żegnał się z fanami ukaże się 25 października.
Sad Smiles, którzy coraz pewniej stawia kolejne kroki na scenie muzycznej, powracają z nowym singlem zatytułowanym „Terapeuta”.
Hania Rani & Ensemble present: Ghosts w COS Torwar 23 marca 2025 roku. Polska artystka o międzynarodowej renomie wystąpi w Warszawie w ramach specjalnej europejskiej trasy. Będzie to jedyny koncert tego wyjątkowego projektu w naszym kraju w 2025 roku.
Angelika Balcerek z Radomia zaprezentowała klip do nowej kompozycji "Fantomowe Show".
Dziś do sprzedaży trafiła nowa szósta już płyta mieszkającego w Anglii polskiego gitarzysty Marcina Pająka zatytułowana "In The Space".
Marcin Pająk powraca ze swoim szóstym albumem studyjnym zatytułowanym „In The Space”. Album składający się z jedenastu utworów utrzymanych w stylistyce rocka progresywnego zabierze nas na ponad godzinną podróż w kosmiczną przestrzeń, podczas której główny bohater konstruuje statek kosmiczny i wyrusza w długą, wyczerpującą podróż, aby znaleźć nowy dom dla całej ludzkości. Premiera płyty jest zaplanowana na 15 marca.
Japońska gwiazda kawaii metalu wystąpi 18 czerwca na Letniej Scenie warszawskiej Progresji.
Austriacki gitarzysta, kompozytor i muzyk elektroniczny Christian Fennesz po dekadzie powróci do Warszawy.
Do sieci trafił dziś nowy singiel metalowego zespołu CARNAL. “Czas Nie Leczy Ran" to kolejny utwór zapowiadający album „Horyzont Zdarzeń”. W utworze gościnnie pojawił się Krzysztof Zalewski, którego muzyczne korzenie wywodzą się właśnie z nurtu ciężkiej, gitarowej muzyki.
Brytyjska wokalistka zaprezentuje się 13 marca 2024 roku w stołecznej Progresji.
W ostatni dzień astronomicznego lata Mark and the Boomers proponują łagodne wprowadzenie w jesienne klimaty z singlem ,,Peggy Brown na jednej z dzikich plaż”.
Hania Rani zapowiada swój nowy album "Ghosts", na którym na pierwszy plan wysuwają się jej teksty, muzyka i piękny wokal, a także goście specjalni: Patrick Watson, Ólafur Arnalds i Duncan Bellamy (Portico Quartet).
Novika i producent Sambor Kostrzewa nagrali wspólnie utwór "Hope".
Znana z desek teatru i wielkiego ekranu Pola Błasik wchodzi na scenę muzyczną i wydaje swój debiutancki singiel „Pief Paf”.
PJ Harvey ujawniła nowy singiel "A Child's Question, August" wraz z zapowiedzią swojego dziesiątego studyjnego albumu „I Inside the Old Year Dying”. Nowa płyta - pierwsza od czasu nominowanego do Grammy 2016 „The Hope Six Demolition Project” - ukaże się 7 lipca pod szyldem Partisan Records.
„Widzę” to kolejny singiel z nadchodzącej płyty Sosnowskiego.
Współpraca Noviki i Sambora Kostrzewy zaowocowała wspólną płytą „Born Again”.
Największy bohater współczesnego rocka progresywnego przynosi nam długo oczekiwany, nowy album koncepcyjny, będący ukoronowaniem całej jego dotychczasowej kariery.
Na swojej dziesiątej płycie Kapela Ze Wsi Warszawa weszła w kooperację z producentem Mariuszem Dziurawcem, który do współpracy zaprosił trio Bassałyki. W efekcie czego „Sploty” są niezwykłą mieszanką dubu, folku, world music, a nawet punka.
Siódmy album zespołu którego skład zespołu tworzą: Samuel T. Herring (wokal, teksty), William Cashion (bas, gitary), Gerrit Welmers (instrumenty klawiszowe, programowanie) i Michael Lowry (perkusja) - podąża za "As Long As You Are" z 2020 roku i zwiastuje nowy rozdział dla Future Islands, który mimo że powstało prawie dwie dekady temu, nadal stawiają sobie kolejne wyzwania.