O fenomenie Led Zeppelin napisano już tyle, że właściwie trudno dodać coś nowego w tej materii. Kwartet założony w 1968 roku w Londynie przez Jimmy’ego Page’a na gruzach formacji The Yardbirds, który zasilili znakomity aranżer basista i pianista John Paul Jones oraz muzycy pochodzący spoza londyńskiego świata muzycznego – wokalista Robert Plant i perkusista John Bonham. Obaj byli nieco młodsi od Jones’a i Page, wywodzili się z Niziny Centralnej, okolic Birmingham, aczkolwiek ich umiejętności przekonały gitarzystę do zaangażowania ich w szeregi nowej grupy. Od początku Zeppelinom towarzyszył pewien nimb niesamowitości. Energetyczna mieszanka blues’a, rocka i w mniejszym stopniu muzyki folkowej, uzupełniona nieco mistycznym, tajemniczym wizerunkiem, szybko zaczęła intrygować słuchaczy, którzy coraz liczniej zaczęli przychodzić na głośne koncerty grupy. Do tego specyficzna polityka wydawnicza oparta przede wszystkim o płyty długogrające, oraz bardzo skrupulatna i rewolucyjna jak na tamte czasy umowa dotycząca praw publishingowych, która dawała grupie pełną wolność artystyczną z całkowitym zachowaniem praw do swojej twórczości. Te działania były wynikiem aktywnych ruchów menedżera grupy, Petera Granta – człowieka bardzo wpływowego, a jednocześnie groźnego, który do samego końca aktywnej działalności grupy roztaczał nad nią wręcz ojcowską opiekę. Ale funkcjonowanie Led Zeppelin, to nie tylko 12 lat, ale także ponad cztery dekady więcej, w których miała ona wymiar oczywiście bardziej incydentalny. Raptem 3 ponowne zejścia się żyjących muzyków grupy (John Bonham zmarł w 1980 roku w wyniku uduszenia się własnymi wymiocinami), kilka wydawnictw archiwalnych, składanek, czy wznowienie odświeżonego katalogu grupy wersji deluxe. To wszystko suche fakty, a co z tego zawiera „Młot Bogów. Saga Led Zeppelin”? Przede wszystkim ekscesy pozamuzyczne: narkotykowe, alkoholowe, obyczajowe – dziś w dużej mierze postrzegane raczej jako seksistowskie, mizoginistyczne, czy rasistowskie. Dlatego ciekawym dodatkiem pozostaje część ostatnia książki, dopisana przez Pawła Brzykcego, redaktora magazynu „Teraz Rock”, który omówił najważniejsze wydarzenia w ‘życiu’ Led Zeppelin od roku 1997 aż po dzień dzisiejszy.
Mimo iż sam autor przyznał, że „Młot Bogów. Saga Led Zeppelin” oparł na szerokiej konfabulacji, do dziś książka pozostaje w jakimś stopniu ważna. Dla zagorzałych fanów grupy – pozycja to pewnie znana, zaś dla reszty świata – podbijająca mit Led Zeppelin, jako jednego z najlepszych zespołów w historii muzyki rockowej.
Już w maju zawita do Polski Led Zeppelin Symphonic, który wykona przeboje legendarnego zespołu w towarzystwie orkiestry symfonicznej.
Jutro ukaże się nowe wydanie biografii grupy Led Zeppelin zatytułowanej "Młot Bogów".
7 września ukaże się ponownie w wersji zremasterowanej koncertowy album "Song Remains the Same" Led Zeppelin.
Reedycja "How The West Was Won" z ponownym masteringiem nadzorowanym przez Jimmy'ego Page'a.