Jeśli ktoś włączy ten album bez rozeznania, kto tworzy zespół Cukier, może się ten ktoś zdziwić dowiadując się, że tworzą go dwie osoby grające w zespole Dawida Kwiatkowskiego. Czystego popu tu nie znajdziemy, ale synthpop już tak. W skład duetu, który wydał właśnie debiutancką płytę wchodzą Amadeusz Krebs (muzyka) i Bartek Caboń (teksty).
Słuchając albumu też mamy w zasadzie do czynienia z duetem. Jedna składowa – rap. Druga składowa - elektronika. Rap głównie w warstwie tekstowej (choć są też utwory bardzo hiphopowe jak „Przypał” także muzycznie), elektronika głównie w warstwie muzycznej. Jaskrawym przykładem zderzenia tych światów jest chociażby „Pył”. Nowoczesna synthpopowość przebija z „Leć”, ale panowie sięgają też po hiphopowe beaty w starym stylu w „Łachmanach”. „Herc” jest zaś próbą stylowego rapu (trąbka, fortepian).
Można też sobie potańczyć przy prostym synthpopowym techno „Romanse” mającym w sobie dawkę agresywnego brzmienia. Ta agresja przebija się też w rockującym „Świetle”. Nerwowość zaś znajdujemy w środku utworu „Rzeczy”, który generalnie jest dość chilloutowy oraz w końcówce „Stycznia”. Słychać, że panowie lubią się pobawić słowami. Taki pierwszy przykład z brzegu: mamy utwór „Łachmany” i panowie korzystają z tego. Biorąc pod uwagę całość tekstu, można w zapisie słownym napisać „Łachmoney”. Czy są wulgaryzmy na płycie? Tak. Więc płyta rapowa, tudzież hip-hopowa jak się patrzy. Są także nawiązania do współczesnej popkultury, choćby do Seleny Gomez.
Z notek prasowych można wywnioskować tezę o nowatorstwie zespołu. Tezę, która jednak wydaje się przesadzona. Muzycznie wiele patentów tu stosowanych już słyszeliśmy. Wokale też jakoś dziwnie znajome. W paru utworach można odnieść wrażenie, że za rapowanie wziął się wokalista Cool Kids of Death, Krzysztof Ostrowski. A jeszcze taka ogólna refleksja na koniec: „Jeden” wydaje się albumem skierowanym do młodych ludzi i napisanym ich językiem. Myślę, że są duże szanse, że właśnie ta grupa wiekowa zbaluje się przy tej płycie.
Ukazała się nowa trzecia już płyta studyjna warszawskiej grupy Gorgonzolla zatytułowana "Zabawne?".
Do sieci trafił właśnie nowy utwór Małgorzaty Beczek pt. „Za daleko”. Piosenka jest zapowiedzią pierwszego długogrającego krążka artystki, którego premiera zaplanowana jest na 2024 rok. Po znakomitym przyjęciu EP-ki pt. „2002” Małgorzata Beczek idzie o krok dalej, zarówno twórczo, jak i wizerunkowo.
Rok po wydaniu trzeciego solowego albumu „Ha Ha Heartbereak”, Warhaus powraca z nowym singlem „Popcorn”, który ukazał się pod szyldem wytwórni Play It Again Sam.
Poznaliśmy datę premiery nowego drugiego już albumu Dildo Bagginsa zatytułowanego "Samozadowolenie".
Utwór "Disneyland" zapowiada nową płytę SABINY zatytułowaną "Bluemental", która ukaże się 25 października.
Słodsza niż asortyment niejednej cukierni Marie prezentuje nowy singiel "Bikini Girlie".
Sedno tekstu utworu ‘Powietrze’ to potrzeba życia na własnych zasadach, wyrwania się od blokujących przekonań, ludzi, miejsc, po to, by stworzyć własną przestrzeń. Utworowi towarzyszy wideo pełne mrocznych przestrzeni - tych, z których potrzebujemy się wydostać Yummy Cake łączą muzykę z performance na żywo, gdzie widzowie stają się częścią wizualnego spektaklu. Punkowa energia miesza się z synth popowymi brzmieniami, po to, by za chwilę przejść w taneczny beat. Każdy występ, to nieprzewidywalne show pełne światła, kolorów i dźwięków. Zespół dba o stronę wizualną swoich występów. Różowe akcenty, brokat, cekiny i glamour wyznaczają styl Yummy Cake. Zespół powstał w 2006 roku. Yummy Cake w oparach różowego dymu i brokatu porywa rytmiczną elektroniką połączoną z żywymi instrumentami. Ich utwory to często pastisz cukierkowego świata celebrytów. Czerpią z klimatów lat '80tych i '90tych - zarówno klubów, jak i rockowych czy punkowych koncertów. Trio Yummy Cake to Patrycja Toczyńska (wokal), Krzysztof Grabań (bas, wokal, klawisz) i Michał Krasoń (gitara, wokal). Ich muzyka to popowe melodie, elektronika i punkowy pazur. Lata '80te spotykają tu '90sowe synthy.
Charyzmatyczna Eartheater wystąpi 15 listopada w warszawskich Hybrydach.
Elektro popowy Yummy Cake prezentuje 'Karmel' i zapowiada debiutancką płytę.
Ukazał się album "Baltic Sound" znanego trójmiejskiego kompozytora, producenta, multiinstrumentalisty i wokalisty Macieja Łyszkiewicza znanego z grup No Limits, Leszcze i The Q. Płyta inspirowana klasyczną piosenką lat 70, będąca subtelnym połączeniem popu, soulu i wpływów muzyki latynoskiej, jest hołdem dla jego rodzinnego Trójmiasta i fascynacji Bałtykiem. Kompozytor zaprosił do współpracy młodych wokalistów, takich jak: Magda Żmuda, Julita Zielińska, Łukasz Fudala czy Maks Pabjańczyk, a także uznanych artystów, m.in. Izę Kowalewską, Anię Męczyńską i Borysa Hanczewskiego. Maciej Łyszkiewicz opowiedział nam o kulisach powstania tego albumu.
Na swojej nowej płycie „Jestem u siebie” wokalistka, autorka tekstów Agnieszka Musiał przy akompaniamencie elektroniki i ukulele, oprowadza nas po swoim świecie.
Poznaliśmy pierwszych artystów, którzy wystąpią na przyszłorocznej edycji katowickiego OFF Festival.
Duet Cukier wydał drugą płytę zatytułowaną "CK Anderson", która jest następcą znakomicie przyjętego ubiegłorocznego debiutu "Jeden". Z tej okazji po raz kolejny porozmawialiśmy z Bartkiem Caboniem, który opowiedział nam między innymi o tworzeniu "CK Anderson".
Cukier to jedno z tegorocznych odkryć na polskiej scenie muzycznej. W skład duetu wchodzą dwaj uznani muzycy i producenci: Amadeusz Krebs i Bartek Caboń, którzy wspólnie nagrali album zatytułowany "Jeden". I właśnie o kulisach powstania tego wydawnictwa rozmawialiśmy z Bartkiem Caboniem.
Trójmiejska grupa The Fruitcakes opowiedziała nam o kulisach powstania jej drugiego oficjalnego albumu zatytułowanego "Into The Sun", fascynacji muzyką z lat 60-tych oraz pisaniu tekstów w języku angielskim.
Amadeusz Krebs i Bartek Caboń – duet Cukier dzięki debiutanckiej płycie „Jeden” wydanej w zeszłym roku udało się znaleźć niemałą grupę docelową. Formacja nie zwalnia więc tempa i wraca z nowym albumem.
Koncerty w całej Polsce, pełnienie roli supportu przed takimi zespołami jak Nocny Kochanek, Kabanos, Luxtorpeda, KSU, Łydka Grubasa i Closterkeller i jeszcze dwa występy na Pol’and’Rock Festival. Trzy lata po debiutanckim krążku „Eksploatowani” przyszedł czas na drugi krążek.
Mery Spolsky wydała drugi w swojej karierze album - tym razem pod intrygującym tytułem "Dekalog Spolsky". Płycie przysłuchał się nasz recenzent Marcin Knapik.
Nowy album grupy Voo Voo to bardzo mocny kandydat do miana "polskiej płyty 2019 roku".
Tanecznym krokiem w Nowy Rok. Slogan ten może zrealizować nowy album Katarzyny Nowickiej zwanej Noviką. Dotychczas jej ostatnią płytą było „Heart Times” z 2013 roku. Sprawdźmy, czy warto było czekać na nowe utwory ikony polskiej sceny elektronicznej i klubowej.
Po czteroletniej przerwie ukazał się nowy album grupy Interpol. Płytę przesłuchał i opisał dla nas Jakub Oślak.
"Café Belga" to nowy album Taco Hemingwaya wydany z zaskoczenia, bez jakichkolwiek zapowiedzi.
Smutek, melancholia, emocje, przejmująca muzyka – z tym kojarzyła się nam do tej pory Lykke Li. Przykładem był album „I Never Learn”. Teraz przyszła pora na zmiany w jej muzyce. Zresztą trochę się zmieniło w życiu artystki (nowa miłość, dziecko).