Wywiady

L.B.One

2018-06-16

30-letni francuski didżej i producent muzyczny Lianny Boudjadi ukrywający się pod pseudonimem L.B.One podbił w ostatnich kilkunastu miesiącach listy przebojów singlami: "Across the Water", "Tired Bones" i "Trust Me". Podczas swego ostatniego pobytu w Warszawie artysta spotkał się z nami i odpowiedział na kilka pytań.

Rozmowa z: L.B.One

- Ostatni album studyjny wydałeś dwa lata temu. Od tamtej pory opublikowałeś kilka singli. Czy masz w planach kolejną płytę długogrającą?

- Tak, płyta już jest niemal całkowicie gotowa. Teraz mogę zdradzić, że będzie szalona (śmiech)

- A coś więcej?

- Podczas pracy nad tym albumem najważniejszą kwestią jest dla mnie utrzymanie dynamiki z ostatniego singla i stworzenie nowej wizji muzyki tanecznej.

- Gdy patrzę na Twoją dyskografię rzuca się w oczy duża ilość singli, a mało albumów – zaledwie dwa. Wolisz wydawać pojedyncze kompozycje?

- O wiele trudniej jest wydać album. Wymaga to dużo wsparcia, zaangażowania wielu osób, długich przygotowań i wielu wydatków. Dlatego wolę publikować single, co jest mniej czasochłonne. Niemniej jednak od roku pracujemy nad nową płytą i mam nadzieję, że ukaże się ona wkrótce. Używam słowa „my”, gdyż wraz ze mną współpracuje team producencki.

- Na trzech ostatnich singlach zaśpiewała gościnnie wokalistka Laenz. Jak ją poznałeś i dlaczego akurat ją wybrałeś?

- Usłyszeliśmy jeden z jej utworów na Soundcloudzie. W jej głosie jej coś intrygującego, wyjątkowego i organicznego. Pierwszym utworem, przy którym współpracowaliśmy była kompozycja „Across The Water”. Wysłałem jej podkład muzyczny, a ona odesłała mi wersję z dogranym wokalem w ciągu trzech godzin. To było niesamowite!

- W przeszłości współpracowałeś też z innymi artystami. Gdy jesteś z nimi w studiu nagraniowym dajesz im artystyczną swobodę czy też mają robić dokładnie to, co im zlecasz?

- Jak najbardziej daję im wolną rękę. We wszystkich kwestiach, a więc tekstów, beatów i tak dalej. Zresztą dotyczy to nie tylko muzyki, ale też takich zagadnień jak moje teledyski czy oprawy graficzne moich singli i płyt. Między mną a artystą który ze mną współpracuje musi się zadziergnąć nić porozumienia. Jeśli coś nie do końca funkcjonuje idealnie, powtarzamy to aż do skutku. Ale zależy mi, aby każdy kto ze mną współpracuje mógł się wykazać swoją kreatywnością.


- W dotychczasowej karierze miałeś kilka punktów zwrotnych. Na początku grałeś hip-hop, następnie elektronikę, a teraz deep house. To już Twoje ostatnie wcielenie muzyczne?

- Myślę, że tak. Gdy zacząłem grać hip-hop byłem młodym chłopakiem, miałem 10-11 lat. Gdy miałem 14 lat odkryłem muzykę elektroniczną i totalnie się w niej zakochałem. Pamiętam to, jakby to było wczoraj. Poczułem wówczas, że odnalazłem właściwą drogę, że ta muzyka wzbudza we mnie takie emocje, że mogę się nimi dzielić z moimi fanami. To jest dla mnie najważniejsza kwestia w mojej działalności muzycznej.

- Jesteś didżejem, muzykiem, producentem. Czy któraś z tych dziedzin działalności jest najbliższa Twemu sercu?

- Lubię przebywać w studiu nagraniowym, wymyślać i odnajdywać nowe dźwięki oraz brzmienia. Uwielbiam tę całą drogę od wymyślenia melodii do piosenki, poprzez jej nagranie, wydanie, promocję, aż do zbierania owoców tej ciężkiej pracy w postaci kilku milionów odtworzeni na Youtubie czy emisji w rozgłośniach radiowych. Aby to osiągnąć potrzeba przejść długą i ciężką drogę. Ale granie jako didżej na imprezach to jest coś niepowtarzalnego i szalonego.

- A propos: grasz na jakimś instrumencie?

- Tak, gram na instrumentach klawiszowych, ale podczas setów didżejskich używam dwóch adapterów oraz miksera.

- Zajmujesz się tworzeniem remiksów?

- Tak, dla siebie zrobiłem trzy, czasem też remiksuję utwory innych artystów.

- To chyba czasem cięższa praca niż tworzenie własnych kompozycji?

- Oj, tak. Dlatego utwór którego remiks mam przygotować, musi w wersji pierwotnej być stylistycznie bliski temu, co ja nagrywam. Jeśli „czuję” tę kompozycję, wówczas zabieram się za robienie remiksu, jeśli nie – nie robię tego. Myślę, że jednak chyba czuję się lepiej w tworzeniu własnych utworów niż remiksów.

- Twoje piosenki wpadają w ucho, mają ładne melodie. Masz swoją receptę na idealną piosenkę pop?

- (śmiech) To ciekawe pytanie, ale chyba nie potrafię na nie odpowiedzieć słowami. Na pewno w takiej piosence najważniejsza jest właśnie melodia. To ona wypełnia twój mózg, serce, duszę. Bez dobrej melodii piosenka nie ma racji bytu.

- Dziękuję za rozmowę.


Rozmawiał: Grzegorz Szklarek


Black River

2019-05-10

Po 10 latach ciszy z nową płytą "Humanoid" powróciła ceniona grupa Black River. Premiera nowego wydawnictwa była doskonałą okazją by porozmawiać z gitarzystą Piotrem "Kayem" Wtulichem.

Czytaj więcej...

Archive

2019-05-10

Grupa Archive w tym roku obchodzi swoje dwudziestopięciolecie. Z tej okazji postanowiła wydać album kompilacyjne zatytułowany „25”. Monumentalne czterogodzinna podróż po świecie Archive zawiera nie tylko utwory znane z płyt studyjnych grupy, ale także zupełnie nowe kompozycje Ponad miesiąc przed premierą członkowie zespołu pojawili się w Polsce na krótki press-tour. Nam przypadła w udziale rozmowa Pollardem Berrierem i Davem Penem, którzy szczegółowo opowiedzieli o nowym wydawnictwie i podsumowali ćwierćwiecze Archive.

Czytaj więcej...

Kucz/Bilińska

2019-05-08

Wokalistka, multiinstrumentalistka, autorka tekstów Ola Bilińska (Babadag, Bye Bye Butterfly, Płyny) i kompozytor/malarz Konrad Kucz (Kucz/Klake, Kucz/Kulka, Futro) nagrali w duecie płytę "Kucz/Bilińska). O kulisach powstania tego projektu i albumu opowiedział nam Konrad Kucz.

Czytaj więcej...

Lion Shepherd

2019-05-01

Grupa Lion Shepherd jakiś czasem temu poszerzyła skład, stając się triem. Do wokalisty Kamila Haidara i gitarzysty Mateusza Owczarka dołączył ceniony perkusista Maciej Gołyźniak, znany chociażby ze współpracy z Brodką i Sorry Boys. W tym zestawieniu panowie stworzyli materiał, którego pierwszym wynikiem jest trzeci album grupy, zatytułowany „III”. O specyficznym podejściu do materii muzycznej w procesie twórczym, niuansach jakie kryją utwory z płyty oraz kolejnych krokach artystycznych, opowiedzieli mi wszyscy trzej członkowie Lion Shepherd.

Czytaj więcej...

Monika Lewczuk

2019-04-30

Monika Lewczuk wydała nowy singel zatytułowany "Z tobą lub bez ciebie". Jest on zapowiedzią nowego albumu Artystki, który ukaże się jeszcze w tym roku. Premiera piosenki była okazją do przeprowadzenia wywiadu z piosenkarką.

Czytaj więcej...

dEUS

2019-04-22

Istniejąca od 30 lat belgijska grupa dEUS jest u progu wiosennej europejskiej trasy koncertowej, w ramach której 2 maja wystąpi w gdańskim klubie B90. Z tej okazji porozmawialiśmy z liderem, wokalistą, autorem tekstów i reżyserem Tomem Barmanem.

Czytaj więcej...

Non Violent Communication

2019-04-16

Non Violent Communication, w skrócie NVC, to projekt muzyków, wywodzących się z grup So Slow i Merkabah. Ktokolwiek zna twórczość owych formacji, nie powinien być zbytnio zaskoczony. Grupa na swoim debiutanckim krążku „Obserwacje” zabiera nas w kosmiczną podróż przepełnioną transem, improwizacją, jazzem i… wolnością. O wielorakiej złożoności otwartej formy, jaką prezentuje NVC, opowiedział mi jeden z jego założycieli – perkusista Arek Lerch.

Czytaj więcej...

Red Box

2019-04-07

W tym roku ukaże się czwarty album brytyjskiej grupy Red Box, który będzie zatytułowany "Chase The Setting Sun". Będzie to jednocześnie pierwsze od 9 lat długogrające wydawnictwo tego zespołu cieszącego się kultową popularnością w Polsce. Z tej okazji nasz wysłannik Jakub Oślak przeprowadził wywiad z liderem Red Box Simonem Toulsonem-Clarkem.

Czytaj więcej...

Agressiva 69

2019-04-01

25 lat po ukazaniu się debiutu grupy Agressiva 69 na kasecie, wytwórnia Requiem Records wznowiła krążek „Deus Ex Machina” na winylu i płycie kompaktowej. Materiał zremasterowano i dodano kilka nowych nagrań. O szczegółach tego przedsięwzięcia opowiedzieli mi członkowie grupy, wokalista Tomasz Grochola i gitarzysta Jacek Tokarczyk.

Czytaj więcej...

MoMo

2019-03-20

Po pięciu latach przerwy projekt MoMo powrócił z nową płytą „Rożowy/Niebieski”. W składzie zaszły zmiany, które miały spory wpływ na zawartość muzyczną nowego krążka. O jej elementach i procesie powstawania opowiedzieli mi główni autorzy – Anna Ołdak i Igor Spolski.

Czytaj więcej...

Perfect Son

2019-03-14

Tobiasz Biliński (ex-Coldair) nagrał album "Cast" pod nowym szyldem Perfect Son i stał się pierwszym polskim wykonawcą, który podpisał kontrakt płytowy z legendarną wytwórnią Sub Pop. Z tej okazji Artysta udzielił nam wywiadu, w którym opowiedział nam m.in. o przemianie artystycznej, kulisach podpisania kontraktu płytowego oraz dalszych losach Coldair.

Czytaj więcej...

List Otwarty

2019-03-08

Szczecińska grupa List Otwarty poszła za ciosem i po wydanej przed dwoma laty płycie „Bałagan” niedawno wydała album „Hologramy”. O zmianach stylistycznych, jakie zaszły w muzyce grupy, warstwie tekstowej oraz dalszych krokach opowiedzieli mi wokalista Bartłomiej Mieżyński, basista Aleksander Więcław oraz perkusista Bartłomiej Przyborowski.

Czytaj więcej...

Stanisław Soyka

2019-02-25

Stanisław Soyka po latach nagrał wreszcie w pełni autorską płytę. „Muzyka i słowa” to album refleksyjny, osobisty, ale i zachęcający do wspólnej celebracji muzyki. Na dwóch krążkach znajdziemy materiał premierowy oraz zapis fragmentu koncertu z tym materiałem, jaki artysta zagrał z okazji z 60-lecia Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Zaś w poniższej rozmowie Stanisław Soyka opowiedział nam o procesie powstawania płyty „Muzyka i słowa” i o zawartych na niej przemyśleniach. Zwierzył nam się także m.in. z tego, o czym dziś marzy.

Czytaj więcej...

Tabu

2019-02-25

Formacja Tabu istnieje już od ponad 15 lat. Słoneczne reggae, które zawsze było domeną zespołu powoli ustępuje wielogatunkowości, czego najlepszym przykładem jest najnowsza płyta grupy, zatytułowana „Sambal”. O jej kulisach, zawartości, a także sytuacji na polskiej scenie reggae opowiedział mi wokalista zespołu, Rafał Karwot.

Czytaj więcej...

Misia Furtak

2019-02-13

Pod koniec stycznia ukazała się pierwsza pełnowymiarowa solowa płyta Misii Furtak. Wokalistka i kompozytorka, znana z działalności w grupie très.b, czy w kooperacji z Piotrem Kalińskim pod szyldem Ffrancis, przygotowała intymną, przestrzenną i wrażliwą płytę „Co przyjdzie?”, która wciąga słuchacza w niezwykły świat dźwięków niepokojących, głębokich, ale jednocześnie niezwykle ujmujących. O szczegółach tego wydawnictwa Misia opowiedziała nam w poniższej rozmowie.

Czytaj więcej...

Balthazar

2019-02-11

Belgijska grupa Balthazar powróciła po trzyletniej przerwie z nowym albumem zatytułowanym "Fever". Podczas niedawnej wizyty promocyjnej w Warszawie dwaj liderzy zespołu czyli Maarten Devoldere i Jinte Deprez udzieli nam wywiadu, ktory możecie przeczytać poniżej. A już 1 marca zespół pojawi się na jedynym koncercie w naszym kraju, który odbędzie się w warszawskim klubie Proxima.

Czytaj więcej...

White Lies

2019-02-05

Ukazał się piąty album brytyjskiej grupy White Lies zatytułowany "Five". Z tej okazji wywiadu udzielił nam basista, współkompozytor i autor tekstów Charles Cave. A już 5 i 6 marca grupa przyjedzie na koncerty do Warszawy oraz Poznania.

Czytaj więcej...

Ptakova

2019-02-04

Rezydująca w Katowicach Ptakova nadal pracuje nad debiutanckim albumem, którego zapowiedzią są single: "Ratunku", "Czar" i "Wiatr". Spotkaliśmy się z Artystką, która opowiedziała nam między innymi o artystycznych metamorfozach, pracy nad nowym albumem i powstawaniu teledysków.

Czytaj więcej...

Novika

2019-01-21

Na nową płytę Noviki zatytułowaną "Bez Cukru" czekaliśmy ponad pięć lat. Album od 3 dni jest już w sprzedaży. Z tej okazji porozmawialiśmy z Artystką między innymi o nowym wydawnictwie, jej współpracy z córką Niną, polskich tekstach oraz supergrupie Futro.

Czytaj więcej...

Cloud Nothings

2019-01-18

9 lutego w warszawskim klubie Pogłos odbędzie się jedyny polski koncert amerykańskiej grupy Cloud Nothings. Z tej okazji jej lider Dylan Baldi porozmawiał z naszym wysłannikiem Jakubem Oślakiem.

Czytaj więcej...

End of content

No more pages to load